Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:BassoSisko
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Metallican nuottikirja viululle?
Aika:06.05.2010 09:53
Yrttinen: Kyllä se siitä lähtee kunhan nyt saan vain jonakin päivänä sen viulun kotiini saakka. :)
 
Minkä viulun muuten valitsit?
 
Ja jos huomaat hakkaavasi päätäsi seinään, niin suosittelen kääntymistä opettajan puoleen. Huonokin opettaja on parempi kuin itse väärin yrittäminen. Ainahan sitä voi ottaa tunteja vaikka joka toinen viikko jne, jos aikaa ei ole paljoa. Etuna kuitenkin on se että opit varmasti enemmän ja nopeammin kuin itse yrittämällä, virheellisesti opittuja asioita on todella paljon vaikeampi jälkikäteen korjata. Ja jos löydät sopivan kansanmusaryhmän, niin sittenhän ei nuoteista ole mitään väliä, homma hoituu korvakuulolta.
 
Enkä olisi huolissani siitä ettet lue nuotteja kunnolla, opetus lähtee viululla niin alkeista että siinä ehtii hitaampikin mukaan nuotinlukuun. Noin 99% todennäköisyydellä ensimmäinen tunti pitää sisällään soittelua vapailla kielillä (4 nuottia), jousella pompottelua ja oikean soittoasennon hakemista. Ilmeisesti kuitenkin haluat yrittää ensin itse, joten alla tuon yllä mainitsemani tabi jutun mukaisesti c-duuri tabitettuna. Näin ehkä opit ne perus äänet viulussa.
 
C-duuri
--|-1-2-3-4 asema
E ef-g--a-hc (viimeinen c kurotetaan pikkurilillä)
A a-hc--d--
D d-ef--g--
G |-----c--
 
vähän selitystä: notepadessa näyttää selvemmältä, | =satula, jos kirjain on satulan kohdalla se soitetaan vapaana. Nuo aseman numerot ovat samalla sormien numerot, 1 = etusormi jne.
Lykkatill
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=190381