Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:aalataur
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Käden lihaskunto ja voiman käyttö
Aika:03.05.2010 15:39   (muokattu 03.05.2010 23:39)
Ei se voimaa tarvii.. kestävyysjuttu, totuttelua. Jos käsivarsi heiluu, yrität vaan soittaa kamaa johon et vielä ole valmis.
 
E: No otetaanpa takas, onhan näitä hyviä käsivarrella vatkaajia isoilla lavoilla maailmalla. Mutta minusta se on huonompi keino, kokemusta on molemmista tyyleistä. Et sä täysin rennosti voi aina soittaa, muuten et kehity jos et tsemppaa yhtään, mutta jos käsivarsi alkaa vatkata niin tsemppaat liikaa tai ajattelet homman "väärin". Ei se mun mielestä voimajuttu ole, se on niin pienistä hienomotorisista asioista kiinni ja kehittyy vähitellen pitkällä aikavälillä vasta. Turhat liikkeet hioutuu vähitellen pois niinkun kivestä eroosion mukana, liikkeestä tulee pienempää, taloudellisempaa ja huomaat että oot ennen tehnyt kädellä ihan turhia juttuja, saat äänet ulos tosi vähällä vaivalla kun rannetyyli alkaa aueta. Mut ei niitä voi oikein "ajatella" pois niitä turhia liikkeitä, niitä tekee aikansa vaikka miten koittaa sen ajatella, kunnes vaan yhtenä päivänä huomaa että ne on kadonnut, kun tarpeeks vaan liikuttelee sitä rannetta. Soittotekniikka on sama hitaassa ja nopeessa pikkauksessa, liikerata + asento 100% sama ja molemmat on yhtä vaivattoman tuntusia. Siinä siis tavoite.
 
Mut en mä ketään kehottais täysin olemaan urheilua harrastamatta, kyllä käsien peruslihaskunto on hyvä pitää yllä ihan terveydenkin takia. Leuanvetotanko kotiin ja punnerruksia, niillä hoituu jo tuo riittävä peruskunnon ylläpito. Selkä on mun mielestä kanssa hyvä kuntoilla jotenkin kitaraa varten.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=190356