Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jarkkar
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Vaimennin ja oomit
Aika:30.04.2010 10:01
Kalm: Sitä keinokuormaa kannattaa ehkä ajatella yksinkertaisemmin vain kaapin korvikkeena (vahvistinhan ei tiedä onko se vastakappale varsinaisesti kaiutin vai tuollainen äänetön keinokuorma).
 
Eli kun poistat sen kaapin yhtälöstä, niin sulla on kahdeksaa ohmia "odottava" lähtö ja neljän ohmin kuorma -> ei hyvä, voi kuormittaa päätettä liikaa.

 
Moi, kiitti kommentista, oikeassa olet - mutta tässä kohtaa mun muistikuvat fysiikasta loppuu. sen boksin sisällä lienee tehonsyönti toteutettu kytkemällä jotain lisävastuksia sarjaan ja rinnan siten, että lopulta kaapille ohjautuva teho saadaan pienennettyä vaikkapa 2% tasolle .. jos tuo hässäkkä taas on sarjassa sen boksin peruskuorman kanssa tulee 4o-boksista + lisä-vastukset-jotka-syö-jotain + 8o-itse-kaapista tms
 
... tuossa varmaan täytyisi tietää millaisia nuo kytkennät ovat, jotta tietäisi meneekö tuo loppupeleissä yli 8 o:n ... koch ei paljon tietoa tarjoa, ja mulle sarjassa ja rinnan on enemmänkin sitä tuleeko juhannusliikenteessä ruuhkia heinolan kohdalla ... mutta selvitys jatkuu :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=190327