Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:NCT
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Band-in-a-boxille korvaava rumpusysteemi + uusi äänikortti?
Aika:19.04.2010 13:58
Moi,
 
Olen käyttänyt seuraavanalaista kokoonpanoa demojen tekoon (soittotila makuuhuoneen nurkassa..):
- Band-in-a-box (BIAB), josta bass+rummut waviksi
- Adobe Audition, jonne rummut, bassot, laulut, ja kitarat omille raidoilleen (kitarat soitettu POD 2.0:n kautta)
- Käyttis Win XP (kone melko vanha (>5v), mutta jaksaa pyörittää edelleen)
- äänikorttina ikivanha SB Live (varmaan >10v vanha..)
 
Homma on toiminut periaatteessa ok, mutta viime aikoina alkanut nyppimään BIAB:n rummut (musatyyli on vanhaa rockia ja bluesia). Haluaisin tehdä itse rumpukomppeja ja fillejä, mutta kys. ohjelmalla homma on tuskaisen hidasta. Olen tsekannut joitain rumpukoneita, mutta jokaisessa sama ongelma eli homma on hidasta. Niinpä on tullut mieleen hankkia sellainen drumpad (Alesis Control Pad tms), jossa esim. 6-8 lätkää joista saa tietokoneelle hyvä saundiset rummut esim. Ezdrummerin avulla (osaan siis soittaa rumpuja ihan ookoo).
 
Millaista kokoonpanoa, laitteita suosittelisitte, kun haluaisin uusia/hankkia seuraavat:
 
- uusi äänikortti midi-liitännällä (äänitystapa on sellainen, että komppaan klikin avulla kitaran yhdelle raidalle, sit soitan rummut yhdelle, sit basson jne. kaikki siis yksin. eli sisääntuloja ei tarvinne kahta enempää?). budjetti mielellään alle 100e
 
- drumpad-laite, jossa mielellään basari (onko sellaisia joissa basari? tosin minulta löytyy stompin bass, jota voisi kenties hyödyntää?). budjetti mielellään alle 500e
 
- ohjelma, joka ymmärtää Ezdrummeria (käsittääkseni Adobe Audition ei ymmärrä?)
 
Kaikki suositukset/ehdotukset/kommentit tervetulleita!
 
Kiitos!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=189975