Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kimkorho
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Protools vai logic?
Aika:12.04.2010 21:22
MJ: Mulla on kans toi Mellowmuse. Aluksi oli aika hankalaa.. Mutta kun saa yhen kerran tehtyä ton oikeen niin sit sen tajuaa.. Ainoa vaan, että on vittumaista pistää aina kaikki bypassille kun pingaa, ja kyllähän tuo aikaa vaatii ku pistää session pystyyn. Ite kuitenki käytän tota mieluummin ku siirtelen regioneita tai käytän viiveitä. Jokainen tyylillään. Se HD:n kompensaatio ois kuitenki paras.
 
Menee nyt jo aika lailla viistäen ohi aiheen, mutta: eihän ATA:a varten kaikkea tarvitse bypassille laittaa? Tosin insert-slottirivi kerrallaan sekin käy aika nopeasti, jos niin sen haluaa tehdä. Itse bypassaan pingatessa vain plugarit, jotka tekee viivettä, lähinnä siis kaiut ja delayt.
 
Tuo on tottakai paskamainen homma siihen nähden, että softa laskisi asiat kuntoon automaattisesti. Alkuopettelun jälkeen olen kuitenkin päässyt ATA:n kanssa sinuiksi, eikä sen setupin rakentaminen sessioon vie muutamaa minuuttia enemmän, jos reititys on järkevällä mallilla. Ja järkevälle mallillehan se tulee nykyään suoraan tehtyä kun on tuo ATA. Pari ylimääräistä kanavaa siinä tosin useimmiten palaa, mutta näin aloittelija-/harrastelijan tuli toisaalta opittua vähän organisoidumpi lähestymistapa, josta on ainakin itselleni ollut jo muutakin iloa kuin vain tuo ATAn kanssa puljaaminen.
 
Aiheeseen voisi sanoa, että edellä on jo summattu hyvinkin ne tärkeimmät piirteet näissä molemmissa. Kummankin kanssa pystyy elämään, Logic on hiukan edellä monessa jutussa ja PT monessa, ja standardiasemallaan Digidesign riistää kai vielä vähän enemmän köyhän rahoja. Joka tapauksessa lajissaan hyviä molemmat.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=189309