Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jykke65
Alue:Laulaminen
Aihe:Millainen on suhteesi mikkiständiin?
Aika:10.04.2010 21:26
Belttaaja: Kysymys lähinnä rock- ja heavybändien laulajille, toki muutkin saavat vastata: Mitä touhuatte mikkiständinne kanssa keikalla? Heilutteko ja huidotteko sen kanssa lavalla vai saako se olla sijoillaan? Entä millaisissa tilanteissa otatte mikrofonin käteenne ja milloin se saa olla ständissä kiinni?
 
Ja vielä kysymys laulajan oheistoiminnoista instrumenttisoolojen aikana: jos ette itse soita mitään soitinta, millaista virikettä keksitte soolojen ajaksi vai häivyttekö takahuoneeseen? Tykkääkö yleisö enemmän ADHD:na stagella heiluvasta laulajasta vai eleettömästä paikallaan törröttäjästä?

 
Ottaen huomioon että vedämme normisti 3-5 settiä illan aikana ja laulun ohessa soitan myös percussiot, mikki pysyy telineessä mutta silti niiden kannujen takana on myös aikaa heilua, sen olen huomannut että jos bändi bailaa bailaa myös yleisö. Toki sen heilumisen pitää olla luonnollista kuten aiemmin jo mainittiin ettei heitä korniksi. Jos yleisö on vastaanottavaista on mulla yleensä extra langaton valmiina jonka kanssa voi muutaman biisin lomassa käydä myös lattialla, se jos mikä villitsee loputkin tönöttäjät. Mutta tässäkin kannattaa muistaa että ei liikaa, pari kertaa on ok, ei puolta setistä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=189704