Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Vladi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Mesan putkinupit
Aika:28.03.2010 01:08
kimurantti1: Jees jees. Jotkut sun kertomat jutut tunnistan oikein hyvin, mutta jotkut tuntuu aika käsittämättömiltä, että voiko IV ja V olla niin eri laitteita. V:ssa kaikilla eq-potikoilla tekee kyllä paljonkin. Ei toi mikään älyttömän helppo ole säätää, mutta kun vaan käyttää korviaan eikä yritä säätää soundia "silmillään", kuten oli juttua, niin ei se musta mitenkään poikkeuksellisen työlästä ole. Pitää vaan tietää että miten ne namiskat toimii, ja ei mulla sen tajuamiseen mennyt kuukausia. Olin kyllä ruuvannut Mesoja aikaisemmin, mutta niinhän olit säkin. Sitten kun niiden namiskojen toiminnan tajuaa, niin se on musta kaikkea muuta kuin ongelma.
 
Hauska kuulla sun kokemuksia asiasta. Mulla on tosiaan kolmas Mesa kierrossa ja tuntuu että jokaista noista saa kyllä säätää aika erilailla sen hyvän soundin luomiseks. Esim. Expressissä ei trebleä tarvinnu kyllä paljoa yhtään hyvän soundin luomiseen kun taas rec-o-verbissa tai Markissa treblet on melkein täysillä. Expressissä ja Rectoverbissä bassopotikalla oli virkaakin, mutta Markissa se tuntuu lähinnä poistavan löysyyttä hieman. Aika olematon vaikutus. Kait noi on sitten sen verta erilaille tehtyjä että niitä on turha verratakkaan?
 
Ja mitä Mark IV:n ja V:n eroihin tulee, niin olis sitä vitosta hauska testata ja verrata kuinka helposti siitä saa soundia ulos. Nelonen on mun mielestä vähän turhan riippuvainen tosta graafisesta eq:sta. Vaikka porukka sanoo että soundin saa hyväks ilman sitä, niin ainakaan itsellä ei homma oo toiminu niin. Parhaan soundin saa kyllä niin, että aloitan ilman eq:ta ja vasta muut säädöt laitettuani pistä eq:sta säätöä, mutta kokonaan ilman eq:ta soundi ei mielestäni toimi lainkaan. Liekö sitten rakenteen vaikutusta, ehkä pitäis hankkia se 4x12 -kaappi jota en sais kämpästä ulos ;)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=189337