Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Teijo K.
Alue:Livetoiminta
Aihe:Yhden mikrofonin tekniikka akustisen bändin äänentoistossa.
Aika:11.03.2010 12:34
dewil: Mä oon talon puolesta miksannu ukkoja parikin kertaa. Ekalla kerralla meinas mennä pullat väärään kurkkuun kun toivat AT:n isokalvosen ja sanoivat että "tällä vedetään ja pitää sit tulla yhtä lujaa kuin toi rockabillyorkka ennen meitä" Ei ihan taittunut, mutta saihan sillä toki vähän lisää ääntä konserttisaliympäristöön. Jossain baarin nurkassa vois olla aika toivotonta.
Toisella keikalla niillä oli jo kaks mikkiä, mikä oli kiva, kun soittajiakin oli liuta.
Emmätiä miksi noin pitäis vetää, paitsi jos haetaan sitä autenttisuutta. Silloin se ajaa monesti käytännönkin ohi, eikä siinä ole toki mitään väärää. Kandee vaan funtisa motiivinsa hyvin.

 
Nykyään niillä ollut mikki per ukko. Pari kertaa olen nähnyt baarin nurkassa noi kun niillä oli vielä se yksi mikki, ja hyvin toimi. Mutta saa ne nykyään enemmän sitä volaa toki.
 
Nää nyt lähinnä kiinnostaa itseäni tuossa.
 
One obvious advantage of the single-mic technique is that the stage looks cleaner. Gone is the forest of mic stands, booms and cables. Instead you have a low-tech, old-fashioned look that fits in well with the music.
 
Setup is much quicker, too. Just place the mic, plug it in and you're done.
 
Eli käytännöllisyys ja nopea pystytys, sekä tietty siisteys. Koekeikka olisi museossa, missä tuskin hirveää taustemelua kuitenkaan on. Jos nyt tohon lähdetään. Voihan se olla että vedettäiskin täysakustisesti. Me ollaan paljon keikkailtu irkkubändin kanssa silleen. Tarpeeksi pienessä baarissa noi haitarit ja muut kuuluu täysin ilman vahvistustakin ihan ok. Ja on vielä enemmän tr00.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=188789