Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tsugu Way
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Artistien tulkintatavat uran myöhemmillä vaiheilla
Aika:04.03.2010 15:08   (muokattu 04.03.2010 15:21)
bedlam: Kaksjakoinen juttu. Jos näkee 40 vuotta vanhan lempparibändinsä ekaa kertaa livenä ja ne vetääkin oman lempparibiisin omituisena reggaeversiona, niin suututtaahan se. Mutta jos tyypit ovat veivanneet vuosikymmeniä samaa biisiä livenä, niin kyllähän heillä on oikeus omaa biisiään mulkata sellaiseksi, että sitä on edes jotenkin mielenkiintoista soittaa sen sadannentuhannennen kerran.
 
Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Tyhjentävä plussan arvoinen vastaus. Mielestäni ei siis joko-tai-asia.
 
En ole nähnyt vielä Dylania livenä. Jos näille seuduin vielä tulee, niin menen katsomaan, mutta toivottavasti mahdolliset esitettävät klassikkobiisit eivät ole muuttuneet lopullisesti aivan täysin tunnistamattomiksi jamitteluiksi.
 
Mitä Kuningas-Remuun tulee, niin jotakin kummaa tapahtui sen koiravaljakko-onnettomuuden jälkeen. Remun esittäessä sittemmin Hurriganes-biisejä ovat biisien kompit kääntyilleet, hidastuneet ja laahanneet. En tiedä miksi. Jotakin mystistä. Harmi!
 
Kyllä kait tässä koko ketjun kysymyksessä minun mielestä oleellista on se, että itse ainakin haluasisin, että artisti, jonka näen ensimmäistä kertaa, esittäisi kohtuu perinteisen version biiseistään. Ja sellaisen bändin, kuten esimerkiksi Rolling Stones, jonka olen nähnyt useasti, toivoisin seuraavan kerran nähdessäni esittävän vaikkapa upean bluestulkinnan Satisfactionista. Muuta hankalapa bändien on toteuttaa jokaisen 40 000 katsojan toivetta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=188509