Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Kansirimoituksen korjaus?
Aika:04.03.2010 11:50
Anteeksi vain kauheasti, kun tästä näytti tulevan tällainen mun yksinpuheluketju. Netistä hiukan selvittelin asiaa, niin tossa mun vanhassa kitarassa (Yamaha FG401) ilmeisestikin on sittenkin puinen se kansi (kuusta, "sitä kuusta kuuleminen...":-)), mikä selittää sen että se on aika mukavasti soiva (tai sitten olen vain tottunut siihen). Yllättävää kyllä niin aika kalliissakin kitarassa (jopa 300 euroa ja yli) on yksilöitä , joissa on varsin tylsä se sointi (voihan se olla tottumuskysymyskin). Mutta ilmeisesti kannattaa kokeilla niitä puukantisia josko sieltä löytyisi. Saattaa olla, että joudun lykkäämään kitaran ostoa tuon hintapolitiikan takia. Perhana kun tämän pitää olla vaikeaa. Sähkiksissä on niin helppoa, kun voi ottaa sen joka miellyttää silmää, mutta akkareissa se sointi on niin paljon tärkeämpi, kun ei sitä voi muokata millään ulkoisilla kojeilla eikä ole mikkejä joita vaihtaa:-( . Sillä skitalla pitäisi kummiskin irrota bluusit ja jazzit ja kesäiset nuotiohectoroinnit. Tekisi toisaalta mieli ostaa sellainen hienonnäköinen loimuvaahteraviiluskitta kun vaan löytäisi pikkaisen rikkaampisointisen.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=188365