Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jappo
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Musiikkilukiot
Aika:28.02.2010 18:41
zoug: Oon itse vakavasti harkinnut Sibelius-lukiota ensi vuoden opiskelupaikaksi, mutta se vähän mietityttää, että suljenko jotain pois menemällä musiikkilukioon. En ole lainkaan varma, tuleeko musiikista mulle koskaan ammattia, ja näin ollen vähän epäilyttää kun muiden aineiden osuus lukiossa jäisi kuitenkin vähäisemmäksi kuin tavallisessa lukiossa. Musiikki on kuitenkin se juttu, missä oon hyvä, ja siksi sibelius-lukio kiinnostaisi kovasti.
 
Et sulje mitään pois. Sibelius-lukiossa käydään samat kurssit kuin muuallakin niiden aineiden osalta, jotka aiot yo-kirjoituksissa suorittaa. Musiikkipuoli korvaa muutamia yksittäisiä (kirjoituksia ajatellen turhia) kursseja, esimerkiksi muualla pakollisen yhden biologian kurssin jätin itse väliin. Tästä on jo aikaa kylläkin, mutta tuskin homma on muuttunut.
 
Itse olin tosiaan vajaa kymmenisen vuotta sitten kyseisessä koulussa, ja se oli kyllä loistoaikaa. Mahtavia tyyppejä ja loistava yhteishenki, hyvät opettajat, paljon soittamista ilman kilpailuasennetta, rento mutta korkeatasoinen meininki myös lukuaineiden opiskelussa... Itsekään en lopulta musiikkialalle ryhtynyt, vaan nyt olen kohta diplomi-insinööri ja ekonomi. Ei siis sulje pois mitään, päinvastoin jopa. :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=187427