Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:cosmob83
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Steinberg virtual guitarist?
Aika:20.02.2010 11:46   (muokattu 20.02.2010 11:54)
Grugi: Juu kyllä itekkin käytän rumpukonetta mutta nyt ei ollutkaan siitä kyse vaan kitaransoittoa jäljittelevästä softasta, ne ei mun mielestä pääse vielä lähellekkään oikeaa soittoa.
 
No jaa, kyllä minusta tuo Virtual guitarist kuullostaa minun korviini ihan aidolta: http://www.youtube.com/watch?v=boIZLkQez3g
 
Vaikka nyt kitara onkin pääasiallinen instrumenttini, niin en minä bongaisi miksauksen keskeltä että se ei olekkaan oikea kitaristi (tai itseasiassa on, koska ne on looppeja). Virtual guitaristi voi kyllä olla hyvin rajoittunut sen suhteen että mitä sitä sillä voi tehdä, mutta niinpä on kaikki koneelliset instrumentit.
 
Edit: Ja anteeksi unohdin itse asian: Tuosta slayerista ei ole kokemusta, mutta virtuaali kitaristien suunnalta tarjokkaita on lähinnä tuo Steinbergin lopetettu Virtual Guitarist sarja, MusicLabin RealGuitar, RealStrat ja RealLPC, Prominyn LPC, Pettinhousen DirectGuitar sarja, Chris Hein Guitars, sekä sitten EastWestin Ministry of Rock ja Fab Four. Mitään näistä en ole itse käyttänyt, kaikkien demoja kylläkin kuunnellut. Korvakuulemalta sanoisin, että nuo kaikki on suunnattu aika erilaisiin tarkoituksiin. Eli riippuu kovasti siitä että minkälaista kitarasoundia olet hakemassa. MusicLabin kitara sarjaa on kiitelty kovasti siitä, että niitä on helppo ohjelmoida (siis käyttää artikulaatioita yms), Pettinhouse on myös kerännyt paljon kiitosta samalla tasolla (ja mun korvaan noi Pettinhousen soundit on paremmat). CHG ja EW on sitten taas oma juttunsa, ei mitään kokemusta ja näkemystä, muutakuin demoja kuunnellut. Lähinnä kait kyse on siis siitä että minkälaista soundia olet hakemassa? Jos realistisuutta haetaan niin kaikki vaativat säätämistä ja vääntämistä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=188090