Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:cosmob83
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Cubase VST 5.1 ongelma
Aika:03.02.2010 20:35
_makke_: Osaako kukaan neuvoa. Minulla on EMU 1820 äänikortti ja yritän äänittää synalla musaa cubaseen. Ongelmana on se että kun painan record niin soittoni kaikuu omituisesti. Vika ei ole EMU:ssa itsessään koska pystyn wave labsillä äänittämään ilman mitään ongelmia. Cubasessa olen kokeillu lähes kaikkia eri audio system -> setup asetuksia. Asio Direct X full dublex asetuksilla äänittäminen onnistuu mutta se ei pysty toistamaan soittoa. Eli joudun vaihtamaan takaisin Asio multimedia driver asetuksiin jotta voin kuulla mitä olen soittanut. Asio multimedia driverilla taas äänet kaikuu omituisesti jos yritän äänittää soittoani. Omituinen ongelma. Ei oikeastaan mistään netistä ole löytynyt vastausta ongelmaan joten ajattelin kysyä täältä.
 
En mene vannomaan, mutta kuullostaa siltä että se monitorointi tulee cubasessa jotenkin kahteen otteeseen. Siis että esim sun kortti monitoroi sun soittoa ja sen lisäksi Cubasesta on software monitoring päällä. Ei ole juuri nyt Cubasea tässä jotta voisi tarkistaa, mutta kuullostaisi että joku monitorointi härdelli on kyseessä. Ajureihin liittyen: Oletko kokeillut Asio4All ajureita? Itse käytän niitä Cubasen kanssa ja omalle (Presonuksen firewire kortti) raudalle ne ovat tarjonneet alhaisimmat latenssit ja ollut muutenkin luotettavin...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=187473