Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ekikoo
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Soittaminen & Laulaminen - yhtä aikaa.
Aika:01.02.2010 11:25   (muokattu 01.02.2010 11:31)
Vaikken oikein osaakkaan laulaa, silti olen tätä taitoa pyrkinyt harjoittelemaan.

Voithan aloittaa noista riparibiiseistä (tai joku itselle mieluisampi) ja soittaa vaikka ensin pelkille nelososille ne soinnut kokonaisuudessaan, sitten vaikka bassot iskuille ja takapotkuille (?) treblepuoli. Kuulostaa ehkä humpalta kai mutta kyllähän tuosta harjaantuu että sopiva komppi löytyy... Laulunhan toki pitäisi hoitua samalla kun poljet itse tahtia.
Edellisen tahdin lopussa alkavaa laulumelodiaa kuulee ajoittain (tämä ei siis oikeassa elämässä, vaan tuubissa) pakotettavan tahdin ykköselle, kiinnittäisin huomiota alkuperäiseen suoritukseen, ellei sitten halua tulkita ihan omiaan.

Sitten kun on vähän vaikeampia, joissa laulunuotit on komppinuottien väleissä, vaikka 8- tai 16-osanuotin tarkkuudella (kuten Shook me all night long, Scar tissue) oon lähteny liikkeelle ihan niinkin hitaasti että polkee tahtia molemmilla jaloilla jolloin oikealle tulee ne vahvemmat iskut ja hahmottaa helpommin sinne väleihin tulevat nuotit, osuu yleensä vasemmalle jalalle.

Saakohan tosta mitään selkoa. Mutta mielestäni arvokas taito.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=187409