Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:matti_
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Kitaran vireys
Aika:01.02.2010 00:55
Old Guitar: Taitaa olla liian herkät sävelkorvat sulla, veikkaisin.
 
Kiitos kohteliaisuudesta. Yläasteella oli jollain luokalla laulukoe. Minun digitaalikello piippasi H:ssa, laulu piti aloittaa A:sta että pystyin sen laulamaan. Otin siis äänen kellosta, transponoin ja sain kuin sainkin kokeesta kympin :) Bändikaverit muistavat aina myös marmattaa siitä kun marmatan vireistä, mutta aiheeseen palatakseni, en usko että kyse on akustisten kitaroiden kanssa pelkästään tuosta..
 
Sähkökitaroiden kanssa tuollaisia ongelmia on ollut ja kaksi kitaraa minulla nyt on ollut, joissa olen saanut vireen tarpeeksi kohdallaan. Toinen on niin hyvä että toisesta luovuin - vaihdoin akustiseen, joka oli tarkoitus saada vireeseen... kyllä sen itseasiassa jo aika hyvin saakin, kun vaan soittaa eikä ajattele liikaa, mutta voisi se parempikin olla.
 
H-kielen kohdallahan siinä tallasysteemissä on sellainen systeemi, että kielen värähtelevä osa on snadisti pidempi kuin muiden. Tämä liittynee samaan asiaan?
 
Voisiko siis noihin teettää vastaavat osat, joissa se H-kielen systeemi olisi vieläkin taaempana, vähän kuin aiemmin ehdotettiinkin... ja ehkä E-kielen myös? Ei kyllä vieläkään mikään ole niin rasittavaa kuin epävireisellä akustisella soittaminen...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=156709