Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:oiva tumpeloinen
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Onko expressiopedaaleissa eroa?
Aika:29.01.2010 13:42
Hotlicks: Ton NovaSystemin tapauksessa ei oikeastaan ole väliä, minkälaisen pedaalin laitat, koska se pitää joka tapauksessa kalibroida. Isoin ja se tärkein ero on sun tapauksessa rakenteessa. Line6/Bespeco on muovia ja siksi halpa, vastaavasti eivät välttämättä kestä hullua polkemista. Bossin 500-sarja on jo metallinen ja oikeinkin toimiva. Expressioliitäntä on valmiina ja voi käyttää myös volyymipedaalina. EB:t on varmaankin noista ne parhaat ja kestävimmät, mutta expressiokäytössä en usko olevan ihan hinnan arvoista eroa Bossiin. Omaa kokemusta ei noista EB:stä ole, mutta uskon, että niillä ei ainakaan mene pieleen. Mulla itsellä on ollut noita Bosseja pari ja niihin olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen.
 
Samaa sanoisin itsekin. Tosin sillä erotuksella, että niitä pedaaleja kannattaa käydä kokeilemassa jossain. Niissä on jonkin verran erilainen tuntuma koristossunkin alla. Niistä kestävistä malleista kannattaa siis luonnollisesti haarukoida se omaan tuntumaan paras vaihtoehto.
 
Mä kun en ole tuota Bossin 500-sarjaa kokeillut, niin ottaisin EB:n metalliköntin. Ihan siltä pohjalta, että mä tiedän sen toimivan hyvin volaspedunakin. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin setup vähän muuttuu. Tää ei siis millään tavalla ole mikään vastalause Bossin pedaalille, mutta mulla vain on omakohtaista kokemusta Ballista, ja siksi se on mulle luonnollisempi valinta. Jos Boss toimii myös volana moitteettomasti, niin sitten valitsisin sen, kumpi toimii paremmin kengän alla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=187333