Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:baron
Alue:Musiikin teoria ja säveltäminen
Aihe:Kertausmerkinnät jelppiä
Aika:25.01.2010 20:23   (muokattu 25.01.2010 20:32)
EP: Totta, mutta aina se ei ole mahdollista tai nuotin luettavuuden kannalta järkevää, silloin kannattaa tehdä se kolmas, tai neljäskin sivu.
Sivut saa kätevästi teipattua yhteen jolloin nuotti aukeaa keskeltä joko molemmille tai toiselle sivulle tarvittaessa, sivuja ei tarvitse käännellä eikä nuottia poistaa mapista.
 
Partituurit on tietenkin eri asia niitä ei useinkaan saa kirjoitettua vain parille sivulle.

 
Tässä on pieni ero oot sä kapu joka johtaa 10-15 äijän bändiä vai ootko soittaja jonka molemmat kädet on kiinni soitossa.
Mun nuottitelineeseen mahtuu tyylikkäästi vain kaksi A4:sta ja niillä mennään.
Mä oon ollut ylpeä että viiden sivun nuotit oon saanut puristettua yhdelle A4:lle ja musta se on kovin kätevä. Prima vista voi tästä lapusta olla vaikea mutta mun ei tarvitse keikoilla soittaa prima vistaa, treenaamisen ansioista nopeasti oppii katsomaan mihin kohtaan mistäkin mennään.
Mutta jos joku tykkää lakanoista ja vielä söpö tyttö nuotinkääntäjänä niin voihan koko piisin kirjoittaa ihan soittojärjestyksessä.
 
Edit: Mä joskus ennen lintsasin: jos piisin rakennne oli
Intro, verse, chorus, interlude, verse, verse, chorus, interlude2, verse, chorus, coda:
Mä annoin jokaiselle rakenneosalla oman harjoituskirjaimen (A B C jne)
ja kirjoitin niiden nuotit vain peräkkäin ja sivun alalaidassa oli rakenne ilmaistuna
A B C D B B C E B C F
tai mitä tahansa olikin käyttämättä mitään kertausmerkkejä tai segnoja mutta mulle sanottiin että tuo ei ole promaista ja sitten mä opettelin nämä klassiset kertausmerkit.
.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=187131