Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Murgo
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Katusoittolupa
Aika:21.01.2010 17:11
hibernance: Toi olis kyl perseestä. Mut kuulostas just sellaselta asialta mikä sopis suomen meininkiin. Täs hiljattain kun piestiin kadulla se joku säkkipillinsoittaja niin lehtien keskustelupalstat oli kyl surullista luettavaa.
 
Pitipä oikein etsiä tuo juttu. Aikalailla katusoittoa (tai ainakin säkkipillinsoittoa) vastustavia kommentteja näkyi olevan. Kyllähän sen tietysti yöllä asuinalueella ymärtäisi että häiritsee, mutta en tajua noita "katusoitto häiritsee työntekoani"-tyyppejä, tai näitä keskustassa soittajan kimppuun käyneitä känniääliöitä,kaipa niitä sitten häiritsee kaikki ääni. Ei minua ainakaan tuollainen häiritsisi keskellä päivää tai baarireissulla kaupungilla, kyllä se mopopoikien kaasuttelu pihalla iltamyöhällä kun koettaa nukkua on paljon pahempaa melusaastetta eikä silti ole vielä tullut mentyä leipomaan heitä lättyyn.
 
Ehkäpä tämä on juuri sitä suomalaista junttiutta puhtaimmillaan, kumma kyllä sitä esiintyy yllättävän paljon juuri Helsingissä vaikka sikäläiset ovat olevinaan niin "suurkaupunkilaisia" ja haukkuvat muun Suomen asukkaita junteiksi.
 
Säkkipilli tietysti jakaa ihmiset aika tasan kahtia, itse kuulun siihen ryhmään joka pitää ko. soittimesta, joten jos joku minun työpaikkani lähellä soittaisi (mitä ei tapahdu koska työpaikkani on käytännössä keskellä maaseutua), niin varmaan avaisin ikkunankin (tämäkin hypoteettista, todellisuudessa työhuoneessani ei edes ole ikkunaa) kuullakseni paremmin. Samoin jos sattuisin havaitsemaan säkkipillinsoittajan (siis sellaisen joka oikeasti osaa soittaa) kaupungilla, niin varmasti pysähtyisin kuuntelemaan, ehkä antaisin jonkun kolikonkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=26490