Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:sneaky snake
Alue:Kilpailut
Aihe:Bassolinjaskaba 39:n äänestys
Aika:19.01.2010 04:22   (muokattu 23.01.2010 17:58)
Arvostelussa pyrin painottamaan kokonaisuutta, yhdenmukaisuutta, teemaa.
 
Tana: Selkeä saundi, tosin saundi kuulostaa ylhäältä ihan joltain lelusynalta. Olin bongaavinani muutaman taustan kanssa erimielisen nuotin kun linja lähti kävelemään, muutenhan tämä oli ihan kiva.
 
J.Hollström: Minimalistinen. Kitarasooloon mentäessä alkaa basisti iskeä nuotteja vähän suuremmalla varmuudella, eli ne jopa erottuvat. Vaan eipä iske pienisuuri kokonaisuus minuun - tässä kisataan siitä kuka soittaa parhaan bassolinjan, eikä siitä kuka yrittää vähiten.
 
BigPapa: Nyt työntää basso selkeästi tukea alarekisteriin. Ilman toisen osan mielen muutosta olisi todennäköisesti irronnut taskubasistin arvonimi ja sen perusteella piste.
 
Poppamies: Vähän hontelo saundi, välillä piilossakin. Muutama idea, vaikuttavat kovin valjuilta kokonaisuuden valossa.
 
Hollstro: Toisessa osassa meni basisti melko puihin ja unohti mitä piti soittaa, saaden myös minut ällistyksen voimalla unohtamaan ajatukset muista osista. Saundista tykkäsin aivan estottomasti.
 
Esa H: Toisessa osassa tässäkin mieli muuttuu, mikä rikkoo minusta kokonaisuutta. Lopussa mukavaa soittelua, jos olisit pistellyt koko matkan tällä tavalla olisin tarjonnut sinulle perillä pisteen.
 
Sneaky Snake: Kuvottava saundi, kahdella erinäisellä teemalla, eikä soittotaitoakaan ole jumala antanut yhtä paljon kuin itsekritiikin puutetta antoi itse saatana. Ja miettikääs, olin oikeasti aikeissa tykittää joka rakoon eri nuotin, kunnes tuo perkeleen kitaristi päätti tunkea minun tontille. MINUN TONTILLE! Miten se kehtasikin!
 
2541: Teeman vaihtelusta huolimatta ensimmäinen pisteille yltänyt veto; vaihdos tuo hommaan kontrastia ja ulottuvuutta, rikkomatta kokonaisuutta. ++
 
Teijo: Minä en vieläkään perinteisestä tumputuksesta jaksa välittää ja etenkin tällaisessa taustassa se rikkoo kokonaisuutta muihin osiin verrattuna suorastaan dramaattisesti. Saundista tykkäsin kuitenkin tässäkin.
 
Eugen 7: Saundi ajaa hommansa. Käännökset paremmin haltuun ja alkaa irrota pisteitä. Nyt jäävät vähän hiomattomiksi. (Käännös = sama kuin kilpauinnissa, eli se kohta joka määrää millä tavalla edellinen kierros loppuu ja siksi määrää myös sen, kuinka seuraava kierros alkaa).
 
Omarklah: Minimalistinen näkemys. Toisessa osassa kokonaisuus hajoaa kun bassoa soitetaan kuin kannelta.
 
Thominsk: Äh. Vähän joka puolella. Ja bassokin kuulostaa paikoin epävireiseltä. Emmää.
 
ärilö: Tasainen ja kokonainen. Puolessa välissä ehdin jo huudahtaa "Piste!", eikä loppu muuttanut mielipidettä nimeksikään. Hyvähyvä. ++
 
Hulkster: Saundi parani edellisestä vedosta. Pari nuottia ei minusta osu, tosin ainoastaan yksi niistä on sen verran kriittisessä kohdassa, että siihen kiinnittää huomioa. Kokonaisuutena kuitenkin miellyttävä veto. +
 
jiisa: Kuulostaa enemmän synalta kuin bassolta. Vähemmän teennäisellä saundilla olisi todennäköisesti irronnut tännekin taskubasistin merkintä ja siksi piste.
 
Sirdickyj: Filtterikikkailu rikkoo kohtalaisen tehokkaasti kokonaisuuden, koska se ei jatku loppuun saakka, saati tuo mitään merkittävän mullistavaa itse sisältöön. Filtterin decay saisi myös olla pidempi, nyt saundista loppuu menovesi jo nuotin puolessa välissä. Lopun perusteella saattaisin pisteen antaa, mutta kokonaisuutta silmällä pitäen en.
 
Johannes t: Tämähän toistaa ihan älyttömästi itseään ;) . . teema kuitenkin kantaa alusta loppuun saakka ja veto on täysin omalaatuinen. Kuriositeetti tai ei, tänne piste. +
 
jaakonam: Saundi oli lievästä nenäkkyydestä huolimatta ainoa asia josta siinä tykkäsin. Basso kuulosti paikoin epävireiseltä, enkä tiedä johtuiko se kaikista niistä vääristä nuoteista vai basson säädöistä. Valehtelematta, nuottikorvasi kyllä löytää pohjanuotit ja ilmeisen tahattomasti harmonisetkin, mutta tällaista länsimaista musiikkiymmärrystä eivät nuotit joita soitat helli läheskään koko ajan. Lähinnä kuulostaa siltä, että valitset harmonisista ne kaikista kauheimmat ja välillä sotket sekaan oikeita nuotteja, niin ettei hommassa oikeasti ole päätä eikä häntää. Huvinsa kullakin.
 
Pisteet:
 
++ 2541
++ ärilö
+ Hulkster
+ Johannes t
 
(E: jaakonam lisätty)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=58&t=186889