Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Thothmes
Alue:Koskettimet
Aihe:Miten, mitä ja kuinka paljon treenaat?
Aika:13.01.2010 15:18   (muokattu 13.01.2010 15:19)
Täällä kun on sata ja tuhat ketjua kamoista, niin puhutaanpa välillä siitäkin, mitä niillä tehdään :)
 
Otsikon mukaista pohdintaa siis. Avaan itse pelin.
 
Tällä hetkellä tarkoitus olisi saada korvakuulosoittoa ja improvisointia rock/pop-puolella kehitettyä monipuolisemmaksi ja ilmaisuvoimaisemmaksi. Ammattilaista minusta ei todellakaan saa, mutta jos nyt kuitenkin kehittyisi paremmaksi harrastelijaksi. Lisäksi olen yrittänyt opetella blokkaamaan korvakuulolta sointukulkuja paremmin.
 
Menetelmänä olen käyttänyt lähinnä sellaista, että pistän suht hyvin tuntemaani musaa soimaan ja yritän kehitellä siihen oikealla kädellä mukavia, persoonallisia ja hyvän kuuloisia sovituksia (tai soittaa hiton hienoja juttuja, mitä levyllä koskettimet vetää) ja vasurilla pysyä soinnuissa mukana ilman, että tarvitsee hirveästi keskittyä siihen puoleen. Lisäksi nuoteista tulee soiteltua silloin tällöin, mutta aika vähän. Tuossa sointublokkauksessa olen yrittänyt pitää myös ns. järjen mukana, eli yritän pysyä kärryillä, minkä asteen soinnussa milloinkin mennään ja missä sävellajissa.
 
Nyt on tullut treenattua ehkä keskimäärin puoli tuntia päivässä, mikä ei ole ihan hirveän paljon. Tosin en pidä treenaamista treenaamisena, vaan soittamisena, mutta se nyt on lähinnä psykologinen ero. En treenaa, jotta voisin nauttia soittamisesta enemmän, vaan siksi, että nautin siitä.
 
edit:bänditreenit on tietenkin asia erikseen, nyt oli tarkoitus puhua enemmän kotitreenaamisesta. Bänditreeneissä yritän keskittyä kuuntelemaan muita ja olemaan tukkimatta liikaa tilaa koskettimilla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=186718