Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:JPQ
Alue:Musiikin teoria ja säveltäminen
Aihe:Bach: Prelude 2 In C Minor
Aika:29.12.2009 20:41
M_Rouge: Kiitokset vastauksista!
 
Noin olenkin kyseisen kohdan soittanut. Mutta ongelma oli lähinnä siinä, kun edellisen tahdin samalla sävelellä/koskettimella käytin 4-sormea vitosen sijaan. Eli ongelma oli nimettömän vaihtaminen pikkurilliin. Kun tuossa sormituksessa on siis pakko käyttää pikkurilliä tahdin eka sävelellä, sillä nelosella ei oikein venyis. Mutta...
 
---
 

 
Varmaankin juuri noi. Nyt tuntuu toimivan. Kiitokset!! Enpä osannut ajatella noin.

 
Olen samaa mieltä ja huomannut, että miettimällä sormituksia ja soittamalla biisit tarkasti niillä merkatuilla sormituksilla, opettaa todella paljon sujuvaa "kosketintyöskentelyä". Itse olen vasta pari vuotta soittanut aktiivisemmin (mitä nyt työkiireiltä ehtii), ja vieläkin tuntuu, että on hyvinkin tarvis seurata miten jutut olisi hyvä soittaa ns. oikein.
 
Skaalojen sahaaminen oikeilla sormituksilla on ollut minulle kaiken A ja O. Ilman sitä treeniä, soittais monet juoksutukset aivan varmasti päin P:tä. Nyt menevät automaattisesti oikein.
 
On muuten hyvä biisi tämä kyseinen kipale, ja hauska soittaa. Urkusoundeillakin kuulostaa kivalta vaikka pianobiisi onkin.

 
Hyvä sävellys toimii noin sanoisin ei aina mutta melkein.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=183722