Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:twelve
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Pop- & jazz AMK, pääaineena teoria & sävellys
Aika:23.12.2009 15:39
No niin elikä oon ensi keväänä hakemassa ammattikorkeaan opiskelemaan pop & jazz puolelle pääaineena teoria ja sävellys ja kiinnostais tietää vähän enemmän tuosta hommasta. Yritin lueskella muita tän aiheen kirjotuksia mutta nimenomaan tosta teoria & sävellyspuolesta ei oikein tietoa meinannut irrota.
 
Aloin tossa miettimään onko mulla minkäännäkösiä mahdollisuuksia päästä sisään sillä oon ns. itseoppinut kitaristi, takana on ainoastaan teoriaopinnot ja viis vuotta viulunsoittoa konsalla. Teorian varmaankin pääsykokeissa klaaraan mutta tuo soittopuoli on sitten vähän epävarmempi nimenomaan nuottienluvun osalta. Minkälaista tasoa kitaristilta oletetaan jos pääaineena on nimenomaan tuo teoria & sävellys? Biisien säveltäminen on todellinen intohimo mulle, enkä tee mitään kolmen soinnun rokkia vaan pyrin ihan oikeasti säveltämään. Minkälaista matskua olis hyvä vetää pääsykokeissa? Ja mites se primavista onko sekin osa pääsykoetta? Vielähän tässä kaikennäköstä ehtii opettelemaan, mutta nuottienluku saattaa tuottaa vähän päänvaivaa.
 
Ois kiva kuulla omia kokemuksia ja saada jotain vinkkejä tähän hommaan. Oon varmaankin hakemassa ykkösenä Ouluun, eli erityisesti opiskelusta Oulussa ja sisäänpääsemisestä olis kiva tietää lisää.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=185947