Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Puoliakustisista
Aika:20.12.2009 01:29   (muokattu 20.12.2009 01:33)
Mukavaa kun vastailitte noviisille. Olen miettinytkin, että olenko ihan pervo kun puoliakkarit viehättää, mutta mukavaa kun on hengenheimolaisia;-)
 
Mulla on vahvistimena Fender BluesDeVille 4x10" , joka on kyllä tosi blues ja tykkään siitä, mutta pikkuisen se on roisin kokoinen kamarisoittoon ja masterikin löytyy vain drive-kanavasta. Tuossa jouluna pääsen tyypittelemään miten tuo samiack pelittää fenkun kanssa jota olen kiusannut tähän saakka vanhalla stratolla ja lespaulilla. Luultavasti tulen jatkossakin käyttämään paljon Line6 jm4 looperia, joka on ekat viikot ollut ihan ylittämätön lelu eikä kaikkia kikkojaan vieläkään paljastanut (siinä kun ei tullut ohjekirjaa ollenkaan mukana;-)). Luupperia käytän nimenomaa luurien kassa etten häiritsisi liiaksi muuta perhettä.
 
Gretsh oli aika listaykkösenä itelläni kun kitarakaupoille lähdin, mutta toi samick oli vaan sellainen, että kun sitä oli kädessään pidellyt ei mikään oikein tuntunut enää miltään (kärjistetty ilmaus enkä tarkoita mollata yhtäkään toista kitaraa, ne on kyllä hienoja kaikki, vaan viittaan vain omaan wow-efektiin ja mieltymyksiini). Olin myös enemmän kuin kiinnostunut Ibanez puoliakustisista ja kuvastossa näin, että Ibanezkin on tehnyt aika läskikoppaisia malleja, mutta käymissäni liikeissä ei Ibanezeja ollut hyllyssä. Merkeistä kokeilin lähinnä Gretsch, Yamaha, Epiphone ja Samiack (en muista tuliko muita kokeiltuja).
 
Kaikki kokeilemani kitarat olivat edullisia +/- 1000€ eikä kaupoissa ollut tarjollakaan huippumalleja (lue + 3000€), mutta en sellaista olisi voinut perheelleni ostattaakaan. Kattelin kyllä, että kymppitonnilla saisi oikean amerikan Gretschin tai varsin hienon Gibsonin, mutta pitänee siinä asiassa pidättäytyä huokeampiin malleihin jatkossakin, mutta jos soitto oikein suotuisasti etenee, niin kuksties jonkin vuoden päästä astetta laadukkaampi soittokoje saattaisi tulla kyseeseen. Toisaalta senkin pitää lähteä jonkinlaisesta järjellisestä tarpeesta eli jos tämä Samiack osoittautuu niin hyväksi kun ensivaikutelma oli, niin en merkin takia ainakaan uutta hanki. Jos taas vain hotsittaa iloittelun vuoksi ostella kitaraa jatkossa niin saattaa sitten katella vaikka jonkin muun tyyppistä kitaraa. Elktroakustista, resonaattoria, tms onhan noita malleja tarjolla.
 
---/edit----
korjasin pari typoa
 
----edit/----
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=185718