Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:toyhto
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Mikä tässä mättää
Aika:12.12.2009 14:48
Tuo onkin aika mielenkiintoinen, varmaan kohtalaisen yleinen, mutta omasta mielestäni myös kummallinen, näkemys. Jollei hae paikkaa jo valmiiksi menestyvästä bändistä, miten voi varmistua siitä, että keikoilla sitten kanssa käy porukkaa ja "sukseeta" tulee? Oma veikkaukseni on: ei mitenkään.
 
Itse olen jossain vaiheessa haaveillut "valmiiseen" bändiin hyppäämisestä, siis vaikkapa sellaiseen, joka ei olisi vielä kummemmin menestynyt mutta vaikkapa jo keikkaillut jonkun verran ja joka tuntuisi lupaavalta. Siinä tuntuu kuitenkin olevan vielä sekin ongelma (sen lisäksi toki, ettei tulevaa menestymistä voi etukäteen varmasti ennustaa) että itse ainakin viihdyn paremmin projekteissa, jossa olen ollut alusta asti. "Valmiiseen" bändiin mennessä on kuitenkin jonkun aikaa jollain tasolla ylimääräinen, ja sellainen bändi, jossa on ollut alusta asti, tuntuu paljon omemmalta. Tälläkin hetkellä kyllä ainakin pari kuukautta sitten itse perustettu bändi tuntuu paljon omemmalta ja tärkeämmältä kuin toinen porukka, jossa olen kuitenkin soittanut jo puolitoista vuotta eikä siinäkään porukassa ole sinällään mitään ongelmaa.
 
Alkuperäiseen aiheeseen taas mulla ei ole mitään sanottavaa, paitsi että klikin päälle soittaminen kyllä onnistuisi, vaikka keikoilla se ehkä tuntuisi oudolta. Varmaan onnistuu muiltakin, itse kuitenkin olen vielä varsin aloittelija. Enkä usko että musiikissa on mitään mikä erityisemmin karkottaa, ihmisiä on vaan joskus yllättävän hankala löytää.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=185363