Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:WanhaWetäjä
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Tanssiravintoloita kaatuu..
Aika:12.12.2009 01:48
Pula-Aho: Mää en ymmärrä näitä "sääli että loppuu" ja "valitettavasti kysyntä ja tarjonta kohtaavat" kommentteja. Ainoa huono puoli siinä on se, että soittajilta vähenee hommat. Mutta niin on vähentyneet ja loppuneet monissa muissakin hommissa, joita ennen tehtiin. En mää näe noilla humppaluolilla sellaista merkitystä, että niitä tarttis alkaa yhteiskunnan varoin ylläpitämään. Eli jos kansaa ei enää kiinnosta, niin sitten loppuu. Aikansa kutakin.
 
Tämä on tässä, karua mutta totta!
Itse 30 vuotta näitä kuvioita ammattimaisesti seuranneena en voi muuta kuin kompata, aikansa kutakin!Jatkuva ja alati jyrkemmäksi käyvä alamäki on ollut erittäin helppo havaita kun sitä on omakohtaisesti saanut työnsä puolesta seurata ikäänkuin aitiopaikalta.Viimeiset 10 vuotta ovat olleet melkoista syöksylaskua...
 
Tanssimeininki ravintoloissa on tullut tiensä päähän, mä en edes jaksa alkaa luetteleen mestoja jotka joko kituvat tai ovat kokonaan kuolleet viimesen kymmenen vuoden aikana.Pelkästään Treen ympäristössä kato on ollut todella kova.
 
Yks hyvä konsti asian valtakunnalliseen toteamiseen ; lähde ajamaan vaikkapa Helsingistä Ouluun, ihan vaan virtuaalisesti, JOKAISEN taajaman tai kaupungin kohdalla mietit kuinka monta ammatikseen/sivutoimena soittavaa soittajaa työllistävää ravintolaa/tanssipaikkaa paikkakunnalla oli 1999 ja on tänä päivänä....
 
Mä muistan usein tokaisseeni keikkareissuilla "tuollakin on oltu keikalla", riippumatta missä päin Suomea on menty, harvemmin kuitenkin "tuossa on tuo uusi mesta"...
 
Mutta mä olenkin wittumainen wanha kyynikko, omasta mielestäni kuitenkin vaan ja ainoastaan äärimmäinen realisti, kaikki mitä tästä aiheesta sanon, on itse koettua.Mitä näitä itkemään, maailma muuttuu, satojen tai edes muutamien metrien jonot tanssiravintoloihin ovat mennyttä aikaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=185503