Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:anttipi
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Uudenvuodenlupaus: Alan vaalia hardwareani!
Aika:11.12.2009 21:57   (muokattu 12.12.2009 01:25)
Missä hinnoissa mahtaa pyöriä tämän laatuinen Sonorin hardware nykyisin? Haluaisin hyvittää sähkörumpuihin suoltamani pennoset henkisesti tietämällä, paljonko olen "säästänyt", kun ei tarvinnut ostaa uusia.
 
Oikein hirvitti ajatellessani, että vielä toissa vuonna olin vähällä antaa ilmaiseksi kymmenen vuotta tyhjänpanttina olleen telinesettini yhdelle rumpalitutulle. Syynä oli, että en olisi "jaksanut" roudata niitä muutosta toiseen, kun en rumpusettiäkään ollut enää vuosiin omistanut.
 
Tässä sitten sähkörumpusysteemiä tilaillessani kaivoin noi vintiltä, ja olin kerrankin todella tyytyväinen edesottamuksiini, kun olin pitänyt nämä varoiksi itselläni. En tiedä, missä näitä nykyisin tehdään (kaukoidässä/Puolassako tms.?), mutta ainakin toi 80-luvun puolivälistä oleva hi-hat-ständi on Made in Germany ja on tosi tukevan ja kestävän oloinen. Samalta ajalta olevat Sonorin standit vaikuttavat myös tukevilta ja hyviltä, vaikka (tai ehkä juuri siksi että) erittäin simppeleitä ja konstailemattomia rakenteeltaan ovatkin.
 
23 vuoden aikana noi on saaneet kokea kaikkea korroosioalttiista olosuhteista ja täysin välinpitämättömästä heittelystä aina vihanneksilla puukottamiseen saakka, eikä vieläkään ole mitään klappia, nitinää eikä ruostetta. Koskaan esim. tota hi-hat-pedaalia en ole mitenkään huoltanut tai rasvannut (silloin kun isi vielä maksoi, jaksoi vähät välittää - en ihmettelisi, vaikka sieltä sisäputkesta löytyisi vieläkin muumioitunutta porkkanaa). Sen verran paiskiminen näkyy, että se sisätanko on hieman vääntynyt. Nyt tekisi melkein mieli pyytää siltä anteeksi.
 
Uudenvuodenlupaukseni olkoon: tästä lähtien vaalin ja kunnioitan kaikkea hardwareani. :)
 
E: hienosäätöä
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=185545