Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mll
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Lapsen kitaran soiton aloittaminen
Aika:10.12.2009 18:38
Snapo: Moikkamoi, lainaanpa röyhkeästi tätä ketjua:
 
Veli 9v olis kiinnostunut kitaran soittamisesta, varmaankin kallistutaan akustiseen vehkeeseen näin alkajaisiksi. Itellä on vähintään 10 vuotta vanha Yamaha c40 ja ihan hyvä vehje se musta edelleen on jonka voisin ehkä jopa antaa veljelle, mutta veikkaan että 3/4 kitara olis passelimpi hänelle ainakin muutaman vuoden ajaksi. Onko noissa pienemmissäkin kitaroissa jotain muutamaa m.net-hyväksyttyä testivoittajaa, kuten sähkökitarapuolella rg321/pacificat?

 
mä en m.netin suosituksista tiedä, mutta olen itse kallistunut suosituksissani Yamahan puoleen. Hohnerit on kanssa ihan jees, mutta lähes kaikissa Hohnereissa on ollut pientä ongelmaa satulaurien suhteen, kieli/kielet kinnaavat kiinni satulauraan, jonka seurauksena virittäminen hankaloituu, grafiitti/lyijykynä helpottaa useimmiten tätä ongelmaa. Noi Yamahat ovat olleet hieman paremmissa säädöissä kui Hohnerit.
 
Hohnereissa on ollut hieman kovempi ääni mitä Yamahoissa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
 
Musamaailmassa oli jotain ihan jees 3/4-kitaroita, en muista minkä merkkisiä ne olivat.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=185087