Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Niq
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Rumpujen äänitys
Aika:06.12.2009 08:15
777Zappa: Paljon hyödyllistä tietoa mut enemmin kaipaisin tietoa koko bändin nauhotuksesta ja missä järjestyksessä soittimet yleensä nauhoitetaan (missä kohtaa rummut) ja miksi näin ja miksi ei sitten voi tehdä eritavalla? (Miksi rummut ekana toimii mutta basso ja kitara ekana ei jostain syystä toimi?)

Rummut ekana toimii sen takia, että usein aloittelijatason basistit ja kitaristit ei vaan oo niin hyviä pysymään timessä ilman niitä rumpuja. Mun mielestä sen, joka bändin timeä pitää yllä, pitää soittaa ekana oma osuutensa. Yleensä se on rumpali, joskus joku muu. Mä tykkään soittaa komppikitaran ja/tai basson kanssa biisit nauhalle, siten että klikki tulee vain mun korvaan. Vaatii tietty hieman perehtymistä tuo kuuntelun järjestäminen, mut ei sitä yhteissoittofiilistä ihan helposti yksin saa narulle tarttumaan.

Niihin kohtiin jossa et itse soita, kannattaa laskea tahtia vaikka haitsua polkemalla. Kunhan et aloita sitä heti tyhjän alkaessa vaan odotat että pellit lakkaa soimasta. Sitten vaan laskette kitaristin kanssa kuinka monta tahtia sitä tyhjää pitää jättää.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=185311