Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sotahippi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Seiskaa hankkimassa
Aika:30.11.2009 16:35
Raist: Ootko kokeillut noita 1000-1500€ Iboja että miten vertaa niihin? :) Itseä tosiaan houkuttas kovasti toi Carvini kun sais just sellasena kun haluaa, mutta onko sitten buildin laatu parempi kun Iboissa vai samalla tasolla? Ja noihinko saa sitten tosiaan tilattua esim. push/pull splittiä vaikka lisähinnasta?
 
Aika vähän oon Iban seiskoja testaillut, mutta muistelen niissä olleen litteämpi kaula. Eli sinä on semmoinen tasaisehko kohta siinä keskellä, kun Carvineissa on hyvin tasaisen pyöreä. Tuosta laadusta on vaikea sanoa kun siihen vaikuttaa aika moni asia. Itselläni on kaksi Carvinia ja molemmat ovat tulleet suoraan tehtaalta ihan tiptop-kuosissa (jopa vireessä!). Iboissa jälleenmyyjä laittaa miten laittaa jos laittaa. Aika pitkälti samanlaisilla NC-laitteillahan noita tänä päivänä tehdään, joten ei siinä varmaan suurta eroa noin niinkuin toleranssien ja muiden puolesta ole. Itselleni suurin juttu oli se kun saa valita niitä ominaisuuksia. Otelaudan radiusta, nauhalankaa, puita, väriä, viimeistelyä... Tosiaan ne rosewood knobsit ei ole virittimien nuppeja vaan potikannuppeja. Näin ainakin olen sen itse tajunnut.
Niillähän on siis tietyt optiot joista voi valita. Lisäoptioista voi aina keskustella firman kanssa. Ne kyllä lisää hintaa, että kannattaa kuitenkin pitää pää kylmänä, kun optioita valitsee. Vain tarvittavat. Melkein noi sähköpimppaukset kannattaa tehdä itse niin saa mitä haluaa. Jos on vähääkään TSIM. Pääsee halvemmalla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=185068