Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jussi1976
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Volyymin riittävyys 100w comboissa ja vahvistimen mikittäminen
Aika:29.11.2009 11:32   (muokattu 29.11.2009 11:47)
sepisti: WTF?

Tosimiehet ei kyttää vahvistimista mitään Watteja. Ne kuuntelee sitä soundia. Mä vähän luulen, että sun kokemus erilaisista putkivahvistimista on kovin rajoittunutta, ellei jopa mikrokube tasoa:) Ei millään pahalla.
Testaa vaikka Fenderin Twiniä tai Hiwatt DR103:a. Isot pojat on sanonu, et ainakin Hiwatt kestää "puhtaana" vaikka siinä on vaan 100W...

Ainiin, mikä se on se 150W vahvistin, millä sä vedät?

Niin niin. Mähän sanoin, että toi 150w on sellainen määrä, ettei se saundi iskevöidy liikaa - se nimittäin tekee sitä putkella ja VV etusella ja muuten muillakin varsin helposti. Kokeiltu on. Satasta käytän itsekin, mutta sitä saisi olla 150. Ja huomautan vielä uudestaan, että sanoin, että PUOLITETTAVA 150w, ja silloin se minisi kaikkialla. Noiden etusten kanssa kun tuntuu tää homma menevän vähän toisin kuin sen, että otetaan suoraan se särökanava siitä nupista tulitetaan sillä.

Joo, toi yllä oleva kommentti on ihan totta. Ei kaikki voi tietää näistä, eikä heitä voi siitä syyllistää tai piikittää, en minäkään tiedä paljoakaan, vaikka olen soittanu kohta 20 vuotta. Nyt vasta olen herännyt et miten nää oikein menee... Vastasin siis vain vähän laajemmin, ei muuta.

Noista isoista keikoista tuli vielä mieleen että kun Clapton oli vuosia sitten Hesassa Areenalla, sen lämppäri Jimmie Vaughan käytti Matchlessin komboa, ja Erkillä itsellä tais olla ihan normi Fenderin kermanvärinen kombo tyyliin 4x10 tms. Voin erehtyä tämän suhteen kun etäisyyttä oli, mutta ainakin Vaughan käytti Matchlessiä.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=185073