Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:albert18
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:EMU 0404 USB 2.0 lohkokaaviota?
Aika:26.11.2009 17:11   (muokattu 26.11.2009 17:21)
Mä kaipaisin kyllä tuosta digitaalisestakin signaalitiestä lohkokaaviota. Mun on helpompi nähdä rakenne kuvasta kuin että sen selvittää sanallisesta esityksestä. Ja sanalliset esitykset tuppaa olemaan, ainakin tässä tapauksessa, puutteellisia. Ja tiedon rippeitä saa etsiä manuaaleista, EMU:n support sivuilta ja pitkin nettiä.
 
Nyt askarruttaa (ja täytyyhän nämä testatakin) muun muassa seuraavat:
 
1) Support-sivuilta selviää että play-back tilassa voi olla vain yksi media kerrallaan käytössä: WCM, ASIO tai AC-3. Ymmärrän tuon niin, että PC:ltä voi työntää vain jotain noista EMU 0404:lle kerrallaan. Jos PC yrittää kaikkia, EMU:n driveri priorisoi streamit ja päästää vain korkeimman tavaraa läpi. Todennäköisesti tuo AC-3 merkitsee sitä ettei S/PDIF dataakaan saa läpi (kortti vaan osaa kummatkin formaatit).
 
1.1) Suostuuko kortti ajamaan yht'aikaisesti sitten sekä analogisten tulojen että SPDIF:n datan PC:lle päin, tallentamaan. Voinko siis nauhoittaa yht'aikaa kahta vai neljää mikkiä. Eppäilen. Kokeillut olen vasta yhtä.
 
2) Kun Direct Monitoring on käytössä (ajaa joko SPDIF out-linjalle tai main out-linjalle), ja tavaraa tulee sekä analogisista että SPDIF-tulosta, niin summautuuko nuo kummatkin vaiko vaan toinen (priorisonti?). Kuuluuko kuulokkeista PC:ltä tulevan datan lisäksi (joko analoginen tai SPDIF) myös analogiset tulot ja SPDIF tulon 2 kanavaa.
 
3) Vaikuttaako main level (gain) säätö myös SPDIF lähtöön.
 
4) Otetaanko kuulokesignaali ennen main level säätöä, vaiko vasta jälkeen.
 
5) Tuleeko SPDIF- out-signaali myös kuulokelähtöön. Main out nyt ainakin tulee.
 
Eihän tuo iso urakka ole testatakaan, mutta käsittämätöntä ettei näinkin suositusta kortista ole parempaa dokumenttia saatavilla.
 
Albert
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=184979