Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:tuonesi
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Ongelma tietokoneelle nauhoituksessa: ääni alkaa hiljaisena.
Aika:25.11.2009 22:57
Hermot tässä menee näiden tietokoneiden kanssa kun ei vaan osaa.. Eli mistähän mahtaa johtua kun kitaransoittoa yritän nauhoittaa koneelle, niin nauhoitettu ääni alkaa hiljaisena ja voimistuu pikkuhiljaa. Esim kun näpäyttää nuotin tai soinnun, niin se alkaa hiljaisena ja voimistuu jos sen antaa soida. Kaiuttimista kuuluu kuitenkin ihan normaalisti, ainoastaan tuo nauhoitus jostain syystä tekee tuota. Kokeillut olen muutamaakin eri ohjelmaa, mutta muuten olen nauhoitus/laitteistopuolella ns. käsi ja tunari.
Välineinä toimivat vanha vittumainen tietokone paskalla integroidulla äänikortilla, kitara, ja piuha kitarasta koneeseen, tai vahvistimesta koneeseen. Joku paska mikrofonikin on. Äänenlaadulla ei siis ole muuten väliä, kunhan nyt saisi edes jotain riffejä muistiin koneelle. Nykyisellään tuo ilmiö on sen verran paha, että estää nauhoittelun kokonaan. Oman koneen äänisäädöt olen kahlaillut moneen otteeseen läpi ja koittanut googletella hermojen katkeamispisteeseen asti, mutta ei näköjään onnistu.
 
Kovasti olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=184952