Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jokapaikanapina
Alue:Laulaminen
Aihe:Ääniala?
Aika:13.11.2009 14:33
18is9: Minä näkisin nämä esimerkit ennemmin niin että laulajat tietämättään (tai tahallaan) laulavat eri tekniikalla studiossa kuin livenä.
 
Tottatotta, tarkotin kuitenkin enemmän sitä että studiossa on se mahdollisuus että voit yrittää uudelleen.
 
Kun lavalla on ... aikaisen matskun kanssa.
 
Loistavaa ++
 
Päinvastaisia esimerkkejä tulee mieleen myös, esim Dio tuntuu laulavan sekä levyllä että livenä aina samalla lailla, samaten Hietala vetää myös livenä hiljaiset jutut hiljaa ja pitää maksimivolan samalla tasolla kuin studiossakin. Nuo kaverit vissiin eivät luota niinkään siihen että miltä homma kuulostaa kuin että miltä se tuntuu laulaessa.
 
Dio kyllä vetää aika samalla tavalla, huikeena esimerkkinä vaikka Rainbown aikanen Kill The King jonka se veti ainakin pari vuotta sitten livenä! Mutta mua ärsyttää se että Dio "ärisee" liikaa livenä ja se ettei se käytä esim. kappaleissa Sign of the Southern Crossin alussa ja Die Youngin kertsissä sen hienoa falsettiääntä vaan laulaa ne kovempaa. Muutenkin mun mielestä Dion ääni oli parhaimmillaan 78, se käytti sitä sillon puhtaammin
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=184440