Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:JohnPatrick
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Apua akustisen kitaran hankintaan?
Aika:12.11.2009 18:54   (muokattu 15.11.2009 17:45)
Terve kaikille!
 
Pitkään on tullut haaveiltua teräskielisestä akustisesta ja nyt alkaisi olla aika tehdä asialle jotain.
 
Olen ajatellut kitaraa noin 1000€ hintaluokassa ja lähtökohtaisesti elektroakustinen olisi kiikarissa..
 
Selailtuani Mnetin keskusteluita, kävin soittelemassa muutamia Martineja mm. D-28, D-16GT ja D-15, joissa ei siis ollut mikkejä, mutta muutakaan ei ko. liikkeessä ollut tarjolla.
 
D-28 oli budjetin ulkopuolella pahasti, mutta D-16GT oli lähellä ja olin todella tyytyväinen sointiin ja soitettavuuteen. Kirkkaampi sointi selkeästi kuin halvemmassa D-15, mikä oli siis mieleeni.
 
Martinilla näyttäisi olevan malleja todella paljon ja valinnanvaikeus sekä tietämättömyys tulee vastaan, joten ajattelin pyytää apua parin kysymyksen muodossa ennen kuin hätiköin mitään:
 
- Vaikuttaako mikit / soololovi heikentävästi soundiin, jos verrataan normikoppaiseen ilman mikkejä? Lähinnä käytännöllisyyden vuoksi olen ajatellut elektroakustista..
 
- samassa hintaluokassa muita vastaavia Martineja tai joku ihan muu merkki?
 
- Kannattaisiko odottaa ja hilata budjettia ylöspäin? Onko esim. Martinin 1000€ ja 2000€ malleissa suuriakin eroja?
 
Niin ja käytetyt ovat tietysti myös vaihtoehto!
 
Kiitos!
 
*******************
Omaan soittoon sopisi varmaan hyvin ns. "allround" -tyylinen kitara, jonka joku mainitsikin. Välillä nuotiokitarameininkiä ja välillä taas muuta räpellystä, jota voisi kai näppäilyksikin kutsua...
 
D-koppa ei ole mikään ehdoton, se oli lähinnä vain ko. liikkeen valikoimasta johtuva juttu, ettei muuta oikein tullut kokeiltua. Ihan tyytyväinen olin siihenkin soundiin, mutta kokemukset puuttuvat vielä monesta muusta ja täällä on tullutkin jo paljon testattavaa ehdotusta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=184432