Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:-Cale
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Epiphone by Gibson strato
Aika:10.11.2009 14:26   (muokattu 10.11.2009 14:27)
fox: Ei pysty ihan 100-varmasti sanomaan materiaalia.. mulla ei ole koskaan moista ollut, mutta kyllähän niitä on jokunen tullu fiksailtua, ja muuten trimmattua. Jossain vaiheessa ainakin täällä Hämeessä noita liikkui kaiketi jokseenkin runsaasti? Se tremolo tais juu olla likellä jotain Strato-veiviä, ja epävarmasti esitän, että se body ainakin vaikutti olevan leppää, koska muistelen, että yhessä sunburstissa oli syykuvio sellanen. Toki se voi olla jonkun halvemman core-puun päällä oleva leppäviilukin, mutta eihän tuo oo ollenkaan "huono" ratkaisu, sillä tavallahan varmaan valtaosa noista syykuviokannellisista tuolla itäsillä mailla on tehty.

No ei kyllä, ja toisaalta, jos omaan korvaan saundaa ok niin onko sillä loppupeleissä mitään väliäkään. Onko noissa trimmaamissasi ollut kielilukkoja? Mahtaakohan toimia tuollainen kombinaatio, varsinkaan tuon hintaluokan peleissä. Harvoin ainakin näkee.

Tuota en kyllä "purematta niele" että niitä olis Jenkkilässä tehty, tosin tuo 1984-87 aikaväli oli vaikeaa ja sekavaa aikaa Gibsonin konsernissa, yhtiöhän myytiin 1986.
Ainoat Epiphonet, joita on varmuudella tuossa 1980-luvun puolella tehty Kalamazoossa minun tietääkseni, oli muutama sarja Gibsonin Spirit- mallia, josta siis oli olemassa myös Epiphone Spirit, sekä ulkomaan foorumeilla on myös infottu, että oli olemassa "molempia" eli Epiphonen lapatekstin päälle liimattu (maalauksen jälkeen) Gibson-logo.

Joo, eihän tuota aivan varmuudella voi sanoa vaikka kuinka lukisi Usa -tekstiä lavassa. Kovin vaan tuntuivat olevan varmoja asiastaan ulkomaan foorumeilla.

Edelleen olen sitä mieltä, ettei tuo banaanilapa-Epi mikään ihan onneton kitaranakaan ollut. Vrt. yllä olevat muutkin kommentit kaulasta ym.

Onko sinulla kokemusta muista lapamallisista epistratoista, esim. tuo jackson/charvel tyyppinen terävä lapa? Itsekin omistin aikoinaan tuon banaani/lätkämaila -lapaisen, nyt tuntuu olevan liikkeellä tuota terävälapaista kohtuullisesti. Onkohan eroja eri lapamallien välillä juurikaan?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=165157