Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:sirdickyj
Alue:Kilpailut
Aihe:Bassolinjaskaba 35 - kommentointi
Aika:08.11.2009 11:30   (muokattu 08.11.2009 21:13)
Pilu-Marku; must nyt kyllä kostautuu Markun tulta päin-asenne, joka yleensä toimii, eli vedetään heti ja miettimättä, intuitiolla. Nyt seurauksena on taustan perässä hiihtävä basso, joka ei kuljeta tai tuo tähän mitään lisää. Toki tämä riippuu siitä, miten tämän taustan itse kuulee, tämä lähtökohtana.
 
Poppis; tämäkin vissiin vedetty liikoja miettimättä. Viime skabassa oli Poppikselle tutta ganreä jaossa, kaiketi, mutta tästä samat sanat kuin Pinpi-Markun vedosta. Basso haahulee taustan perässä.
 
Omar; tässä taas basso lähtee painottamaan ennestäänkin kovin painotettuja iskuja, siksi ristiriidassa mun näkemyksen kanssa, eli ei koita tehdä mitään lisää tähän, tai kuljettaa biisiä.
 
Tyyli-Juki; vaikee tausta selkeestiu, kun kaikki on ottaneet sen ilmeisimmän lähestymistavan, kyllä tässäkin basso on nyt irrallaan muusta soitosta, alussa etenkin, tuo A-D-G-D-osa on jo kevyempi, ja loppu on selkeesti helpommin lähestyttävä. Mut ei tämäkään ole musta kauheen perusteltu, vaikkei soitossa vikaa olekaan, niinku ei toki noissa muissakaan tähän mennessä.
 
Antti K; tässä on yritetty jo soittaa jotain lisää tähän taustaan, soundi ainakin meitsin kuuntelussa puoltaa sitä, että basso on tuolla, silti painotettu kovasti noita jo alleviivattuja iskuja. Lopussa taas lentää komeemmin, niinku muutamassa aiemmassakin. Ei kai tässä, vaikee tausta, selkeesti.
 
Välihuomautus; onpas tullu ikävää tekstiä. Sorry. Tommonen rytmiikka, mikä tässä on, on kuitenkin kovin haastava, ja tässä nyt vaan on kaikki saman ohdakepensaan äärellä, yhtä paljon ne pistelee ukkoa kuin ukkoa.
 
Sirdickyj; omapas tumma soundi, vaikka oli jazzista molemmat mikit auki ja tona täysillä. Pyöreyteen pyrittiin.
 
Esa H; tarkasti tähdätty noihin iskuihin, Eihän tässä m9ikään häiritse, ei ole lähdetty yrittämään mitään muuta kuin perusjuttua. Haahuilufiilis kuitenkin puuttuu. Jotenki enemmän perusveto kuin noi aiemmat. Hyvällä tavalla.
 
Harja-Pekka; ei tästä oikein osaa sanoa just nyt mitään, bassoa soitettu hyvin tälle peruspohjalle, loppu lentää taas. Onpas nää nyt hankalia kuunneltavia.
 
Typhus; basso soittaa eriä kuin noi muut, ja hyvässä hengessä, eli noi painotetut iskut on jääne ilmen lisäpainotusta, niinku Mun Mielestä pitääkin. Eka +. Lopussa ois voinu lähteä vähän käsistä. 1p.
 
Absqua; taas tässä sit painotettu noita muutenkin jo painotettuja iskuja. Väliosassa hyvä meininki, ja erottuva soundi, jos loppu lähtee lapasesta, niin piste.melkein lähti, olkoon piste. 1p
 
Modulaatio; sama ajattelutapa kuin mulla, tai sinnepäin, tossa alussa, eli toimii Mulla. Det skulla vara en poäng, 1p. Miinus tulee lopusta, jarru menee päälle, vaik pitäis keulia. Eli 1-p.
 
Arilö; hauska soundi, ainaki täs mun kuuntelupisteessä. Soitosta ei pahaa sanottavaa, ei silti liikautakaan mihinkään suuntaan. Mikään ei häiritse, Miksei pistekin, kuunnellaas loput enste. Tässä vaiheessa jäämme odottamaan. JA; lisäämme pisteen tälle vedolle, olettaen, että niitä on yli 4 jaossa. 1p.
 
Jartza; aika karu meininki, mutta toisaalta selkeän kuuloinen lähestyminen. Vähän asiaankuulumaton tää on, mutta kivan röyhkeä. Huonosti soitettuna tää olis ollu ihan paska, mutta kun on vedetty hyvällä tatsilla ja näkemystä ja kukkoilua osoittaen, niin papukaijamerkki.
 
Seak; ei tääkään kuskaa tätä alkua mihinkään suuntaan, kuinkahan kehittyy? Jaha, tää B-osa onkin ihan uudenlainen, c-osa jees, ja loppu kuljekelee hyvällä tavalla. Ei tämäkään ole automaattisesti pisteiden ulkopuolella, itse asiassa täräytän heti, loppua kohden kasvoi niin hyvin. 1p.
 
Tana; alku ei sen lupaavampi kuin niin monella muullakaan, ja seuraava osakin seuraa muita soittimia turhan korostetusti. 16-osat hyvä idea, mutta jotenki pisteytetympi meininki olis ollu kohdallaan. Lopussa hyvää meininkiä. Soitossa ei sillai niinku soittona vikaa, kuten ei oikein missään tän skaban linjassa.
 
Mitään pisterajaa ei ollu, joten näille;
 
Seak
Modulaatio
Absqua
Typhua
Arilö
 
Vähän erikoisilla perusteilla jotkut, ja samoilla perusteilla kenties joku muukin olis voinu saada pisteitä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=58&t=184231