Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antti1
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Metalli FL Studiolla?
Aika:07.11.2009 19:16   (muokattu 07.11.2009 19:17)
Charge: Mutta eikö tuossa toisaalta ole hyötyä,jos vain harjoittelee?
 
No harjoitus on aina tietenkin harjoitusta, mutta kannattaa vähän joskus kelailla, että mitä sä oot harjoittelemassa ja mitä varten. Jos tarkoitus olis luoda illuusio oikeista instrumenteista, niin väärien välineiden kanssa sä et pääse ikinä millään treenin määrällä maaliin. Sitä varten mä suosittelisin vakaasti miettimään panostamista parempiin softasyniin ja tarkoituksenmukaiseen softaan, jos meinaat joskus saada musastasi vakavastiotettavan kuuloista.
 
Ja omasta mielestäni kehitystä on tapahtunut sihen nähden, mistä aloitin.
 
Varmasti on, sitä en kiistä. Ei nyt suoraansanoen oo tosin kamalasti mielenkiintoa ruveta mitään kronologista kuuntelusessiota järjestämään, sorry. :)
 
Miksaukseen ja balanssiin kannattaa myös perehtyä vähän. Nyt kuulee erittäin selvästi mitä soitinta miksaaja itse soittaa ja se ei ole positiivinen asia kuuntelijan näkökulmasta. Lisäksi painotan vieläkin pohtimaan sitä soundimaailmaa: jos sä haet kitaraa, sä tarviit kitaraa. Jos on tarkoitus tehdä jotain muuta, niin tee niin ronskisti se ohi alkuperäisideasta, että homma kääntyy sun eduksesi: huonon kuuloisten "kitaroiden" sijaan vaikka jotain maukasta sahalaitapörinää synalla riffeihin ja koitat tarkoituksella hakea soundimaailmasta mahdollisimman synteettisen kuuloisen lofi-pärinän.
 
E: Jos sä vaan aiot omaksi iloksesi harrastella, niin silloinpa näillä mun ajatuksilla ei oo mitään merkitystä. Ilmeisesti kuitenkin haluat saattaa tuotoksiasi muidenkin kuultavaksi, kun niitä netistä löytyy ja mielipiteitä kaipaat.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=184232