Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:finlanderr
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Les Paulin mikityksestä
Aika:06.11.2009 16:02
Terve,
 
Minulla on 35v vanha Gibson Les Paul Custom. En ole ikinä pitänyt kitarasta koska en ole tyytyväinen sen soundiin. En ole itse asiassa juurikaan soitellut tällä kyseisellä soittimella.
 
Minulla sattui olemaan ylimääräinen S Duncanin SH-11 mikki ja ostin siihen kaveriksi vielä S Duncanin SSHPG1N -mikin kaulaan.
 
Kävin huolella läpi asennuskaavion ja asennus meni mielestäni täysin ohjeiden mikaisesti. Asensin siis tallaan SH-11:n ja kaulaan SSHPG1N. Mikit tulivat jopa oikeinpäin - ruuvipuoliskot tallan ja kaulan puolilla
 
kaulamikki on suorastaan loistava alkuperäiseen verrattuna. Tallamikki taas ei.
 
Ensinnäkin Jos vaihdan kaulasta tallaan outputin taso laskeen vähintään puoleen jos volumepotikat ovat vaikkapa 80% kaakosta. Ihan niinkuin mikki ei toimisi oikein. Etäisyydet kieliin ovat speksin mukaiset ja tallamikki on lähempänä kieliä mitä kaulamikki. Sh11:n Soundi on tuhnuinen ainakin minun korvaani kelvoton.
 
Onko tämä Les Paulin ominaisuus? Vai onko tämä odotettavissakin kyseisellä setupilla? Olisikohan asennuksessa sittenkin joku bugi? Ajattelin vaan kysyä ennekuin vien kitaran ammattilaiselle. Olisiko tarjolla esim. joku tsekki-lista minkä voisi käydä läpi ensin?
 
Kyllä vanha kunnon strato tuntuu taas siltä ainoalta oikealta.
 
PS. Olisiko jollakulla kokemuksia SSHPG1N:n puolittamisesta?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184196