Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:runrunrun
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kitaravahvarin kajarin "sisäänajo"
Aika:04.11.2009 10:20
jaripat: Ei sitä tartte mihinkän stereoihin kytkee. Laitat piuhan inputtiin ja jätät toisen pään johonkin, mistä se sopivasti poimii hurinaa. Tuohon väliin vielä tremolo, volume ja bassot täysille. Kyllä kohta on kajari notkee. Näin mä tein tai taisin mä siihen jotain siniaaltoa ajaa, mutta harvalla on generaattoreita. Mittasin kyllä kans "parametreja" eli toistokäyriä ennen ja jälkeen, mutta eroa ei kovin paljon kyl näkyny. Toi on totta myöskin, että hifipuolella suunnittelussa on asialla enempi merkitystä. Jos halutaan vain skittavahvarin soundin muuttuvan, on kyllä fiksumpaa kokeilla toista (erilaista) kaiutinta.
 
Juu moista proseduuria aloin mietitmään myös kun kuuntelin tuon youtube-videon hurinaa.
 
Ei tässä oo tarkotus alkaa mitään käyriä mittaileen, ei löydy sen vertaa hifistiä musta. Mutta pitääpä ihan piruuttaan kokeilla muuttuuko saundi miten. Myös mulla on se tilanne että en pääse tota ihan heti kunnolla luukuttaan ilta-aikaan kun on mahollisuus varsinaisesti soitella, volat pitää olla siedettävällä tasolla, joten sen vois jättää työpäivän ajaksi pörisemään kämpille ku naapurit ja parempi puoliskokin on töissä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184084