Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jucciz
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Marshall JCM 800
Aika:30.10.2009 11:12
MuzaK: Mulla on sellainen "haluttu" vanha 2203 ja taitaa maine olla suurempi kuin soundi tai sitten oma yksilö on susi. Se nimittäin soundasi räikeän kirkkaalta, niin pahalta ettei sitä oikein voinut käyttää mihinkään perus-1960A:n kanssa edes treblet nollassa. Piti alkaa modailemaan ja sitten sitä mukavaa Marsun murinaa alkoi kuulua pehmeämpänä. Luin jostain väittämän, että kasariaikaan nimisoittajien kasisataset olivat modattuja tai käyttivät aina jotain boosteripedaalia jolloin soundi ei tietenkään ole alkuperäinen. Minäkin saan parhaan särösoundin heittämällä eteen yllätys yllätys ei OCD:n vaan halvan vanhan kakkaisen Ibanez Soundtank -äänensärkijän.

Sitten se 100 wattia on niin järjetön määrä volaa ettei sillä mitään tee!! Eli pääteputkisäröä on turha haikailla järkevissä olosuhteissa ilman keinokuormaa tai modaamista. Yksi vaihtoehto on puolittaa 50 watin peliksi ja en itse ainakaan ole huomannut mitään isompia soundieroja. Joku netissä tosin väitti ettei OT pääse kuormittumaan sitten tarpeeksi... jaapa jaa..

Suhtaudun omaan vahvariini modausprojektina joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen ja siihen voi kokeilla kaikenlaisia pikku juttuja ja oppia vahvistimista. OIKEASTI minua on alkanut kiinnostaa Ceriatonen tulkinta Trainwreck Liverpoolista... Siinä on HIEMAN eläväisempi rokkikone verrattuna Marsuihin.

Pelko pois: jos haluat Ceriatonen setin ostaa, saat milloin vaan Marsustasi rahat siihen. ;)

Totta on kyllä, että 100-wattinen kone ilman a)järkevää master volumea tai b)stadionia on yleensä suht käyttökelvoton, jos halutaan päätesäröä repiä irti. Onneksi tänä päivänä on paljon pienempitehoisia ja hyväsoundisia vaihtoehtoja. Kyllä mua sattuu korviin jo se, jos hetken aikaa joutuu vanhaa 50-wattista JMP:tä kurittamaan täysillä - siihenkin laitan mieluiten keinokuorman väliin ja tiputan muutaman desibelin pois.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=183798