Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mikaman
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Marshall JCM 800
Aika:26.10.2009 17:53
Jucciz: Tämä on jo hyvä merkki: nuo yksikanavaiset ovat monien mielestä niitä parhaimpia. Hinta on kai nykymittapuussa ainakin "siellä päin", mutta onhan se aika järkyttävää ollut huomata, että vielä joskus 2001 tai 2002 mistään JCM800-nupista ei kukaan suostunut yli 300 euroa maksamaan ja ihmisillä tuntui olevan niitä nurkat täynnä: saman sarjan kaapin sai parilla sadalla mukaan, eli setin sai helposti 500 euroon. Toisin on nyt, kiitos Zakk Wylden ja muutaman muun: harvan vahvistinmallin hintapyynnöt ovat nousseet yhtä jyrkästi ihan muutamassa vuodessa. Jopa pelkästä nupista on joku onnenonkija pyytänyt jossain vaiheessa nelinumeroisia summia...

Mä en edelleenkään itse olisi halukas yli 500 euroa maksamaan JCM800-nupista ja mun mielestä saman sarjan kaapit soundaavat pahviselta G12T-75-kaiuttimineen - paljon parempisoundisia kaappeja ja kaiuttimia on - mutta jos ehjän setin haluaa, niin semmoinen kai se on oltava. Siitä, onko mainitsemasi 1200 euron hinta linjassa, voi olla ihan perustellusti kumpaa tahansa mieltä: jos haluaa JCM800-soundia, ei se varmaan ole hinta, joka ratkaisee, mutta siihen rahaan saa jo toki paljon muutakin ja suht samansoundisiakin koneita, eli kannattaa tarkkailla myös vaihtoehtoja: Laneyt, Carlsbro Top:it, Sound Cityt, London Cityt, Matampit ja ehkäpä jopa jotkut Oranget tulevat ainakin mieleen.

Listaan voisi varmaan lisätä Hughes & Kettner Tri Amp. Pidin todella Costellon H&K Tri Amp soundista joskus. Paras särösoundi mitä oon kuullut. Kerran oon testannut samanlaista Tri Amppia. En muista hintaa.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=183798