Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pardy
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Lankkukitaran puiden valinnasta
Aika:21.10.2009 22:04
jyrki_i: Itse en ole tuollaista puukauppaa löytänyt. Kerro, mistä löytyy ja mihin hintaan? Onko se "muutama kymppi" lähempänä 50 vai 100 euroa? Silloin kun rakensin ekan kitaran 2004, kiersin Tampereen puutavaraliikkeet läpi. Puukeskus Pyhäojankulma 3:ssa oli ainoa, jossa oli muuta kuin tavanomaista rakennuspuuta, ja muistaakseni hinnat oli kyllä jotain muuta kuin "muutamia kymppejä". Yhtä kitaraa varten on turha ostaa montaa metriä lankkua, jos vaikka osoittautuu huonoksi, niin lopuilla ei tee mitään.
 
No tuo mainittu Hakalan puutukku. Ei luulisi myöskään olevan ainoa Suomessa. Noilla raksapuukaupoilla en ole edes jaksanut käydä kun olen aina ostanut Hakalalta isommiksi tarpeiksi kerralla.
 
Yhtä kitaraa varten ei montaa metriä kannatakaan ostaa, mutta nää hommat on vähän semmosia että harvoinpa ne siihen yhteen jää. Ja ite kun saa siitä puukaupan lankkupinosta valita niin ei takuulla osoittaudu huonoksi. Miten se muka voi "osoittautua" huonoksi? Jos näkee päältä että "jaa, tuossa on oksa", niin ei muuta kuin siitä pala sellaiseen bodyyn johon tulee maali. Jos haluaa vaikkapa burstin tai muun läpinäkyvän pinnan niin valkkaa lankusta semmosesta kohtaa palat missä ei ole oksia. Kokonaisessa lankussa saattaa olla yksittäisiä huonoja kohtia mutta nekin voi välttää tarkalla valinnalla.
 
Kun sahaa rungon muotoon ja tulee niitä hukkapaloja niin nekin voi vielä nuuka kaveri liimata kasaan ja niistä saa yhden bodyn joka on sitten justiin semmonen kun itse käyttämäsi metodi.
 
Ja se muutama kymppi on tosiaan lähempänä sitä 50 euroa. Itse en ainakaan muista sen enempää ikinä amerikanleppälankusta maksaneeni. Vajaan pätkän kun ostaa niin siitä saa takuulla sen 1-2 bodya eikä hinta takuulla nouse yli 30e.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=183000