Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:rintapek
Alue:Aloittelijat
Aihe:Vielä miksauksesta
Aika:21.10.2009 00:00
riniti: Ei mitään plööh. ...tuo kaivattua tietoa monen miksausta pähkäilevän perusfundeerauksiin. Näitä tietoja on vaikea löytää
 
Kyl tää ketju vielä hyväksi kääntyy... mä jotenkin veikkaan, et tää ei o trolli vaan ihan kelpo kysymys, joka ansaitsee paremman vastauksen, jonka meikäläinen pystyy antamaan.
 
Tota... pannaan ny ensin referenssit kohdalleen, eli mä olen vaan pahainen harrastehumppapändin paremmanpuutteessa runpali/hanuristi/rämpyttäjä/miksaaja/valomiäs/teknikko/tittelinkipeä/ja sit viä se äänittäjä.
Eli en mä mistään mitään tiedä. Isot pojut sit halutessaan korjaavat, mitä meikäläinen säheltää. Mut näin ne keskustelupalstat menee.
 
Tää ny ei o vastaus, joka tahdot kuulla, mut kenties tos kannattaa kahlata historiaa? Miten levyjä tehtiin, ennenko stereo/moniraita/digitaalitekniikka/yms oli keksitty?
 
Eipä tainnu ola vaihtoehtoa? Tuotiin hyväsaundinen pändi hyväsaundiseen tilaan, pantiin ne soittamaan ja painettiin recbuttonia? Jos meni reisille, ni otto2 jne. Jos ottoja kertyi liikaa, ni joko bändi tai äänittäjä lähti maitojunalla kotiin? En ota kantaa kumpi.
 
Tänäpänäkin homma menee siten, et kyl siä pohjalla tarttee olla julkaisu/myyntikelpoinen materiaali. Aloittelijan/osaavammankin harrastelijan onkelmat on ihan muualla ko tekniikassa.
 
Jos käytössäsi on viisseiska ja kasettidekki, ni osaava tekee tol vaikka levyn.
Jos vetoa tarttis lyödä, ni jos mulle annettais miljoona mikkiä ja paras kalusto ja jollekin studiopalstan vakiolle viisseiska ja kasettidekki, ni itteni pualesta en vetoa löis edes viissenttisen vertaa. Ko ei se o ne käytettävissä olevat kalut. Se on aina vaan se taito tehdä parhaansa käytettävissä olevilla vehkeillä. Olit ny soittaja /äänittäjä/miksaaja/kukavaan.
 
Mut tää on vaan mun mielipide.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=183367