Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hvinnamo
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Ehkä jollakin tapaa perustavan laatuinen kysymys
Aika:05.10.2009 18:01
En tiedä koska ko.tila on alkanut, mutta suuren yleisön kiinnostus elävää tanssimusiikkia kohtaan on hiipunut vuosien aikana.Jos ilmoittaa ammatikseen tanssimuusikko niin ei siitä hirveesti pankissa saa luottoa.Itse olen harrastanut lavatansseissa käyntiä vuodesta 94 asti noin niinkuin yleisön ominaisuudessa.Jotenkin hohto kadonnut siitäkin hommasta ja tuntuu että jos et kuulu ns.propellitanssijoiden sisäpiiriin niin olet vähän niinkuin ulkona.Vielä vuosituhannen alussa tavallisillakin vaihtoaskelilla pärjäs mutta ei enää.Kädenalitukset tulee osata.Sitten on nämä "tosi"-ammattilaiset joilla on ilta pilalla jos naistentunnilla tulee polkkaa tai hitaan valssin tempo on 2 neljäsosaiskua minuutissa liian nopea.Kerran olin lavalla ja tais olla Markkola esiintymässä kun Tomin settiin kuului pari haitaripolkkaa ja kuinka ollakaan niin sattu olemaan naistenhalu päällä.Yks Turapetteri meni huutamaan Markkolalle naama punaisena että:"jumalauta, etkö näe että on naisten haku??!" Mä kysyin silt ukolta että eiks sul oikeesti o muuta tekemistä kun raivota täällä tollasesta asiasta,mitä vitun väliä sil on kun ei sua kukaan o tähänkään asti hakenu? Kaikenlaisii sit onkin.
Tanssiravintoloissa ei enää käy jengiä ainakaan siinä määrin kuin ennen.Eipä niitäkään enää ole kuin murto-osa entisestä.Just huomasin että en käynyt lavoilla viime kesänä kuin kerran.Tietysti suuri syy on katkennut polveni joka haittasi osallistumistani tanssin pyörteisiin.No, ens kesä täytyy taas sitten mennä haistelemaan ilmapiiriä.Saa nähä onko seuraaville sukopolville enää perinteisiä tansseja ollenkaan.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=183128