Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:zoom708
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Mac, pro tools, apuja??
Aika:24.09.2009 19:46
Elikkäs tällästä settiä olen kattellu, tarkotuksena äänitellä demoja, ehkä esim rummut oikeassa studiossa ja kaikki muu sitten omatoimisesti Mac pro:lla. muutama asia on jäänyt epäselväksi joten päädyin kyselemään täältä neuvoja
 
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=48&langid=1&itemid=23592
 
Digidesign Mbox 2 Pro audio-interface(äänikortti) + ProTools LE -ohjelmisto.
 
Ominaisuudet:
 
Tukee 24-bit/96kHz resoluutiota
6 yhtäaikaista sisääntuloa, 8 yhtäaikaista ulostuloa
4 analogista sisääntuloa, (2 XLR / 1/4" TRS comboliitäntää ja 2 1/4" TRS liitäntää)
6 analogista ulostuloa (1/4" liitännät)
2 DI sisääntuloa soittimille etupaneelissa
2 S/PDIF liitäntää (RCA)
Sisäänrakennettu Phono esivahvistettu sisääntulo levysoittimen liittämistä varten
1 MIDI sisääntulo ja 1 ulostulo (16 kanavaa sisään/ulos)
Tukee MIDI Time Stamping (MTS) ominaisuutta
BNC World Clock I/O tuki
Todella matalat latenssit
Erilliset monitoriliitännät äänenvoimakkuuden säädöllä
2 kuulokeliitäntää erillisillä äänenvoimakkuuden säädöillä.
 

 
jos ja kun haluan äänitellä rumpujakin omatoimisesti,tarvitsen tietysti enemmän sisääntuloja(ainakin 12) kuin nuo kaksi jotka ovat Mbox 2 pro:ssa, niin saako tohon mboxiin kiinni minkä tahansa merkkisen mikserin jossa on s/pdif(RCA) liitäntä? vai tarviiko se olla jokin tietynlainen mikä vain ja ainoastaan sopii pro toolssin kanssa?
 
Onko järkevämpää ostaa tollanen ulkonen äänikortti, vaiko sisään asennettava?
 
Ja siis sen takia pro toolssia harkitsen koska mulla on käsitys että kaikki pro toolssit toimivat keskenään, onko näin?? jos tarvitseekin rummut äänittää erikseen muualla ja kaikki muu omatoimisesti.
 
jos rummut äänitetään studiossa pro toolssilla, ja mulla on vaan esim cubase le 4 ittellä ja haluan miksata rummut ja äänittää loput cubasella omatoimisesti, niin saanko studiossa alotetun projektin pelaamaan sitten cubasessa taikka jossain toisessa äänitysohjelmassa?
 
Kiitos!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=182800