Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Artist
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Halutuimmat vintagepedaalit
Aika:19.09.2009 10:49   (muokattu 19.09.2009 17:22)
Mulla on näitä pitkä lista.
 
ADA:n Flanger ja ehkäpä Final Phase olisi saatava (vaikka mulla yksi helvetin hyvä phaser jo onkin).
 
Vanha "large box" Rat tietty myös. Small box mulla on ollut, ja voisin taas sellaisenkin hankkia.
 
Kaikki Lovetone pedaalit tietty, jos näitä nyt vintageksi lasketaan. No, ei niitä kuitenkaan vähään aikaan ole tehty, joten...taannoin olin lähellä saada Big Cheesen, mutta saamatta jäi. Jotain sentään on.
 
Sitten tietysti esim. vanhat Colorsoundit, alkuperäinen Ampeg Scrambler, oikea Harmonic Percolator, Mu-Tronin Octave Divider, Fender Blender, Foxx Tone Machine yms. Oikeastaan jo pelkästään säröjen kohdalla lista on lähes loputon, ja jos jonkilaista äärimmäistä suristinta on tehty jo muinoin.
 
Eniten noissa edellä mainituissa kiinnostaa persoonallisuus. Nykyään vaikka on miljoona enemmän tai vähemmän pientä putiikkia, joista toki osa on ihan "righteous" ja cool, tuntuu että valtaosa saatavilla olevista speduista on vaan jotain TS, Fuzz Face, Muff johdannaisia, tai sitten erilaisia Marshall-in-a-box speduja tai mahdollisimman transparentteja boostereita/overdrivejä, tai muuten vaan "paranneltuja" versioita vintagelaitteista.
 
No, onneksi mullekin kelpaavaa tavaraa vielä tehdään, vaikka sellaisten löytäminen tulvasta on välilä vaikeaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=182603