Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Fintrollx
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Jelppikerho: Tabit tähän biisiin
Aika:12.09.2009 12:29
elsewhere:
Jos sanon, että "Beatlesin Let It Be menee C-G-Am-F", onko se laitonta? Entä jos sanon, että "Beatlesin Let It be menee D-C#7sus4-Em7-Bb7-5"? Koska toinen noista on oikein ja toinen väärin, onko molempien sanominen laitonta, vai ainoastaan sen, joka on oikein? Ja jos kirjoitan nuo ylös lapulle (tai laitan nettiin tällä tavalla), missä vaiheessa astun sen rajan, jota ei saa ylittää, ylitse?
 
Onko tästä tarkempaakin tietoa, vai onko tässä kyse vain muusikoiden.netin konsensuksesta?

 
Ei oo laitonta kumpikaan, nimenomaan se jonkun toisen tekemän levittäminen omissa nimissä on laitonta, jos olisi näin niin kaikki muusikot rikkoisivat lakia?
 
Eikä mun tietääkseni oo laitonta oma tekemien tabulatuurienkaan levittäminen oo mitenkään laitonta, jos ne on siis itse korvakuulolta tehdyt eivätkä välttämättä edes pidä täysin paikkaansa, se on vain se oma näkemys miten se kyseinen biisi soitetaan.
Sehän on siis periaatteessa vaan muistilappu itselle jonka näyttäminen muille on täysin laillista eikö (?)
 
Eihän siis viralliset tabsi kirjat-lehdet oo mitenkään laitonta kamaa; niitten kopiominen ja/tai myyminen/jakaminen on -> piratismia -> laitonta
 
Tämä siis oma näkemykseni asiasta, korjatkaa jos olen väärässä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=182313