Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antti1
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:2x12" kitarakaappi
Aika:31.08.2009 22:45
Ihan jees näyttäisi olevan. Jotain pientä fuulaa siellä täällä, esim. tolexin laittamisessa noihin pyöristettyihin kulmiin. Tiedän sen olevan vaikeaa, mutta kärsivällisesti tekemällä se kyllä onnistuu. Se täytyy vaan leikata auki sinne pyöristyksen loppuun saakka ihan ronskisti.
 
Tässä on nyt tämmönen vähän rakennefilosofisempi mielipide tuohon kaappiin (ja suurimpaan osaan harrastelijoiden tekeleistä ylipäätään), mutta suosittelisin pyrkimään ruuvittomiin rakenteisiin. Jos saa tehtyä ns. tankkimallin kaapin ilman yhtä ainoata ruuvia rakenteissa (takalevyn kiinnitys, kahvat yms. poikkeuksena), niin ollaan jo todella hyvällä mallilla. Siihen on sitten helppo lisätä sisäpuolelle jotain tukilistoja, joiden kanssa vielä entisestään lujentaa rakennelmaa.
 
Mä en sen enempää rupea tuosta jauhamaan, koska mulla ei ole mitään faktaa omien fiiliksieni ja puusepän koulutuksen lisäksi väitökseni tukena. Tähän mä oon kuitenkin päätynyt ja jonkinmoinen läjä noita kaappeja on kyllä tullut rakennettua. Tiedän monien vakavastiotettavien firmojen myös suosivan samaa periaatetta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=181740