Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Leikari
Alue:Koskettimet
Aihe:Millaista säröpedaalia syntikkaan ja mistä ?
Aika:12.05.2009 04:46
Thomy: Särösoundiasioissa myös vahvistin ja kaiutin ovat merkittäviä osatekijöitä, joten esimerkiksi tubescreamer synan perään ja suoraan studiomonitoreihin tai keyboardcombo-vahvistimeen ei välttämättä anna toivotunlaista soundia. Jos ja kun massit ei riitä esim. Bognerin tai Matchlessin kitarastyrkkarin hankintaan pelkästään synaleadeja varten, niin suosittelisin jotain Line 6 Podin tyyppistä mallintavaa pedaalia. Niissä on runsaasti valikoimaa ja variaatioita, myös erilaisten kaiutinsimulaatioiden osalta, ja kokeilemalla varmasti löytyy omat suosikkiasetukset.
 
olen käyttänyt kaikenlaisia kitaralle tarkoitettuja efektipedaleja syntikan ääntä "huonontamassa" iät ja ajat - etenkin analogiset synat toimivat hyvin, kestävät millaista muljauttelua tahansa
 
styrkkarin ja kaapin merkitys ei ehkä ole niinkään tärkeä syntikoilla vs. kitarat, sillä syntikoilla pitäisi kuitenkin saada alas soitettua (ainakin minulla) paljon kitaraa alemmas.
 
KÄyttötarkoituksesta ja vaatimustasostahan sopiva ratkaisu riiippuu. Jossain äänitystilanteessa voi oikea ratkaisu olla hakea oikea soundi vaikka kitarastyrkkarin kanssa, joka kuitenkaan ei sovi - yleensä ääntä värittävänä - tavanomaisempaan synansoittoon.
 
usein pelkät pedalit ovat ihan riittäviä - ja studiomonitorienhan ei ole tarkoituskaan muuttaa ääntä vs. "huonot" kitarakaapit
 
kitaravahvistin/kaiuitin -mallinnukset on monesti sopiva apukeino - paitsi, että itse käytän Behringerin V-Bass-Ampia - - - bassokamathan ne toimii kiippareiden kanssa hyvin...
 
käytettynä multiefekti/vahvistinmallinnuksia on vaikka kuinka saatavilla - sellaisella voi kokeilla, että voisiko haettu ratkaisu löytyä sitä tietä vs. heti uuden line-kuutosen ostamista
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=178328