Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:TuntematonMuuttuja
Alue:Koskettimet
Aihe:Soittaminen ja vasenkätisyys
Aika:22.02.2004 00:09
No jaa, tuskimpa vasen/oikeakätisyys niin suuresti vaikuttaa tuohon soiton hankaluuteen, johtuen lähinnä siitä, että - ainakin näin klassisella puolella - ne juoksutukset lankeavat lähinnä oikealle kädelle -> oikea käsi kehittyy niissä enemmän. Että enemmän voi kuitenkin olla kyse siitä. Ainakin itsellä oikea käsi on ketterämpi tiluttaja kuin vasen käsi, vaikka vasenkätinen olenkin (osaksi - kirjoitan oikealla. Kärsin identiteettikriisistä! Kuka minä olen, ja miksi olen syntynyt tällaiseksi, etc. - Mutta kai siitä on ollut jotain hyötyäkin, kun tämä sekakätisyyteni jako menee niin, että hienomotoriset toimet lankeavat oikealle kädelle ja vähemmän hienomotoriset toimet - lyöminen, heittäminen ja sointupatterit - vasemmalle ;-)
 
Vaan on se vaan aina niin tun ihmeellistä, kun pitää välillä miettiä, että milläs kädellä sitä tämän asian teinkään. Perkele! Pitää olla ihmiselle tehtynä kaikkea tällaista typerää kiusaa! Miksen minä voi olla normaali?!?
 
Juh, taidan mennä ampumaan itseni - jos vain ensin muistan, että kummassa kädessä minä taas pidinkään pistoolia... ;-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=52458